شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه/ دادستان کل کشور گفت: آنچه فتنه گران انجام دادند، لیست بلندی از اهانت‌ به ارزش‌های انقلاب و اسلام بود که دشمنان برای آنان کف زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی، در گلستان شهدای اصفهان، اظهار کرد: پیشتازی مردم اصفهان در حمایت از ولایت و به نمایش گذاشتن بصیرت خود و خط بطلان کشیدن بر فتنه، در روز 8 دی سال 88 قابل تحسین و تمجید است.

وی بیان کرد: آنچه که ما از قرآن  و روایات متعدد از ائمه اطهار(ع)  برداشت کرده ایم، تاکید بر شناخت و بصیرت است؛ کسانی که امر معرفت و شناخت را در خود تعطیل می کنند طبق روایات و احادیث مورد نکوهش و مذمت قرار می گیرند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: جهل و نادانی از ویژگی های کسانی بود که در مقابل پیامبر اعظم(ص) و امیرالمومنین(ع) ایستادند و اسلام را مورد هجمه قرار دادند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی، افزود: جهل به معنای بی‌سوادی نیست، بلکه به معنای بی‌تعقلی، بی‌تدبیری و بی‌بصیرتی است.

وی تاکید کرد: آنها که در روز عاشورا مقابل امام حسین(ع) شمشیر کشیدند، اگر بصیرت و ایمان داشتند، دچار چنین وضعیتی نمی‌شدند. آنان، فتنه و غبارآلودگی را حق دانستند و به باطل لباس حق پوشاندند.

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با طرح این سئوال که چه کسی می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد؟، ابراز داشت: بصیرت لازمه شناخت حق از باطل و دوست از دشمن است و کسانی که بی‌‌بصیرت هستند، شیطان بر آنها مسلط شده است.

دادستان کل کشور در وصف میزان اعتقاد دشمنان امام حسین (ع) به اسلام، گفت: در عاشورا کسانی که در برابر امام حسین (ع) شمشیر کشیدند، انسان‌های مدعی ایمان، اما فاقد بصیرت بودند، چون اگر بصیرت داشتند و امام شناس و دشمن شناس بودند، گرفتار چنین گناه بزرگی نمی‌شدند.

وی افزود: فتنه گران همواره به دنبال آن هستند که جامعه ای را ترسیم کنند که مردم و امت به جای خداخواهی، خود خواه باشند، به جای آخرت گرایی، دنیا طلب باشند و جهل و نادانی رواج داشته باشد.

وی درخصوص فلسفه قیام امام حسین (ع) با استناد به زیارت اربعین، بیان داشت: اباعبدالله الحسین(ع) خون خود را فدای جهل زدایی از جامعه کرد تا مسلمانان قدرت تحلیل یافته و از تعقل برای شناخت دشمن استفاده کنند و زیر بار ظلم یزید و یزیدیان نروند. قیام امام حسین(ع) برای این بود که مسلمانان را به این باور برساند که سعادت آنها در گرو پیروی از حجت خداست و سرانجام راه بدکاران دوزخ است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان از آغاز مقابل انقلاب اسلامی، در مقابل ملت ایران ایستاده اند، افزود: انقلاب اسلامی می‌خواهد مردم بصیرت داشته باشند و آزاد و با ایمان زندگی کنند، به این معنی که جامعه باید خدایی و مکارم اخلاق اساس ارتباط باشد، اما در مقابل ابو‌جهل‌ها همواره در مقابل انقلاب اسلامی ایستادگی کرده و به جای رابطه عادلانه رابطه ظالمانه را مستولی می‌دانند.

وی  با تأکید بر این که عبودیت برای انسان ظرفیت ساز است، تصریح کرد: کسانی که فتنه 88 را به راه انداختند، ظرفیت نداشتند. اگر انسان در فراز و نشیب‌ها، بندگی را ترک کند، نشان دهنده عدم ظرفیت اوست. همان گونه که دو تن از کاندیداهای ریاست جمهوری سال 88 بعد از انتخابات قاعده بازی و رقابت را برهم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع) و امام خمینی (ره) با چه منطقی سازگار است، افزود: آنچه فتنه گران انجام دادند، لیست بلندی از اهانت‌ به ارزش‌های انقلاب و اسلام بود که دشمنان برای آنان کف زدند، البته رهبر معظم انقلاب خطاب به سران فتنه فرمودند "دست دشمن و دندان تیز کرده آنها را ببینید و صف خود را از انگلیس، آمریکا و اسرائیل جدا کنید" اما آنان این کار را نکردند!

وی با بیان این که حصر سران فتنه یک اقدام تأمینی محسوب می‌شود، نه قضایی، خاطرنشان کرد: اگر سران فتنه در حصر خانگی به سر می‌برند به منظور تأمین امنیت آنان است که نشات گرفته از اوج رحمت و رأفت نظام اسلامی است و حصر این افراد نباید موجب شود تا اصل ظلم آنها به انقلاب، نظام، مردم و خط امام نادیده گرفته شود.

دادستان کل کشور در پایان اظهار کرد: حماسه 9 دی سال 88 خط بطلانی برهمه فتنه گری ها و توطئه ها  کشید و دست دشمنان را از رسیدن به اهدافشان کوتاه و قطع کرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha