یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله عالمی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که 9دی اوج بصیرت و لبیک به ندای رهبری مردم ایران بود گفت: آمریکا، اروپا، صهیونیست ها، منافقان و مارکسیست ها و هر جریانی که از انقلاب آسیب دیده بود و استقلال و آزادی کشور را نمی خواست، فتنه 88 را شکل دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله عالمی، در جمع زائران بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) با گرامیداشت دهه بصیرت، گفت: در  9 دی، بصیرت مردم به خوبی به اوج خود رسید و با لبیک به ندای رهبری و بیداری، سیلی محکمی به چهره همه دشمنان انقلاب و اسلام زدند.

وی افزود: همه می دانیم که انقلاب اسلامی، نعمت بی نظیر قرن های اخیر است که خداوند به مردم ایران عطا کرد و دیگر ملت ها نیز از انوار آن بهره گرفتند و امروز به عنوان الگو، نصب العین همه آنهاست.

آیت الله عالمی، انقلاب اسلامی ایران را شجره تنومندی که شاخه های آن در فضا و میوه های آن برای مردم سرازیر است و مردم از آن بهره می برند بیان کرد  و تصریح نمود: انقلاب اسلامی در عین حال، حقیقتی تلخ برای دشمنان اسلام است بنابراین  تمام امکانات خود را برای ضربه زدن به پیکره آن مهیا کرده اند.

وی افزود: حادثه ای که در سال88 رخ داد، حادثه ای بود که تمام دشمنان انقلاب اسلامی، که انقلاب در برابر آنها شکل گرفت دست در دست دادند. این ها بعد از تحمل 30 سال شکست، فرصت به دست آوردند که به انقلاب اسلامی ضربه وارد نمایند.

برای پیروزی انقلاب 70 هزار نفر شهید شدند

عضو خبرگان رهبری، اصل انقلاب اسلامی را مقابله با استکبار و استثمار معرفی کرد و عنوان داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، به عنوان مجتهد و مرجع تقلید شکل گرفت؛ انقلابی که برای شکل گرفتن آن حدود 70 هزار نفر شهید شدند. در چنین شرایطی با عنایت خداوند و حضور مردم در صحنه، انقلاب به پیروزی رسید.

وی با بیان این که دشمن جنایت های زیادی برای عدم پیروزی انقلاب اسلامی ایران رقم زد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب، دشمن تلاش نمود با فتنه انگیزی ها در روزهای نخست شکل گیری جمهوری اسلامی، این انقلاب را منحرف سازد که موفق نشد.

آیت الله عالمی با اشاره به تحمیل جنگ هشت ساله بر ایران، ادامه داد: دشمنی که از همه فتنه انگیزی ها نا امید شده بود، به دنبال انتخابات ریاست جمهوری دهم، با توجه به برخی اختلاف نظرها، فرصت در به دست آورد.

به نصایح و رهنمودهای رهبری توجهی نکردند

وی افزود: افرادی که به خواسته های خود در این جریان انتخابات به جایی نرسیدند، جریانی را در کشور به راه انداختند و به نصایح و رهنمودهای رهبری توجهی نکردند و نتیجه آن فتنه 88 بود.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، تحلیل جریان فتنه 88 را موجب شناخت بیشتر فتنه معرفی کرد و گفت: آمریکا، میدان داری تبلیغاتی و فرهنگی را در فتنه 88 بر عهده گرفت و در کنار آن نیز اروپا و صهیونیست نیز وارد صحنه شدند. در داخل کشور نیز منافقان و مارکسیست ها و هر جریانی که از انقلاب آسیب دیده بود و استقلال و آزادی کشور را نمی خواست، وارد میدان شد و جریان فتنه شکل گرفت.

وی، فتنه را بر اساس لغت، به وجود آمدن سختی ها و دشواری ها و دردسرها، گمراه کردن مردم، آشوب، اختلاف، رسوایی، شورش و... معرفی و ادامه داد: حضور 40 میلیون نفر در انتخابات، استحقاق این را داشت که به جای گرفتن جشن و شادی، این همه دردسر را تحمل کنند.

خداوند  فتنه را با هوشیاری مردم و مراقبت رهبری، خاموش کرد

عضو خبرگان رهبری افزود: بسیاری در جریان فتنه 88 سر در گم و گمراه شده بودند که با ورود مقام معظم رهبری در صحنه و موضع گیری ایشان در برابر فتنه گران،  بسیاری از آنها به پیکره انقلاب و اسلام بازگشتند. خداوند این فتنه را با هوشیاری مردم و مراقبت رهبری، خاموش کرد.

وی با بیان این که فتنه در بردارنده حوادث فراوان و شومی است، گفت: بر اساس آیه 191 سوره مبارکه بقره، خداوند فتنه را از قتل بدتر می داند، چراکه فتنه دربردارنده حوادث فراوان و شومی است.

آیت الله عالمی  در پایان افزود: زمانی که فتنه اتفاق افتاد، برای این که خود و جامعه را از آن در امان بداریم و فتنه را نابود سازیم، باید مراقب باشیم تا گرفتار آن نشویم و در ادامه به سمت ولایت برویم و دستورات ایشان را عمل کنیم و با دشمنان بجنگیم.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha