شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
آیت‌‌الله عالمی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر بیش از 250 روحانی شاغل در وزرات کشاورزی فعالیت دارند که در باب مباحث اخلاقی، معنوی، قرآنی و نماز برای 60 هزار پرسنل وزارتخانه جهاد کشاورزی، اثرات سازنده ای دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،آیت الله عالمی در مراسم  گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه سازمان تعاون روستایی کشور که در سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن و عمل به آن توسط روحانیون گفت:  آنچه قابل اهمیت است که به شما طلاب سفارش شود آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی به مؤمنین توسط شما طلاب است و شما نیز باید در راستای آموزش قرآن خود نیز به وظائف خود عمل نماید.

وی افزود: قرآن مجید شفاعت کننده است و کسی که توسط قرآن مورد شفاعت قرار گیرد حتما پذیرفته خواهدشد و حتی اگر قرآن در جایی شکوه کند یقینا در نزد خدا مسموع بوده و دستور عملش را خواهد دید.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: کتاب قرآن به جز وجود کلمات و آیات حقیقت وجوهره های زندگی انبیا را دارد و این کلمات و سطور آیات و سورها شاخص قرآن نیستند، بلکه آنچه شاخص است حقیقت و جوهره معنوی قرآن است  که فراتر از سوره هاو آیات می باشد.

آیت الله عالمی تصریح کرد: باید با توجه به نیاز جامعه بر اساس منابع موجود قرآنی، مبانی و مفاهیم قرآنی با مردم در میان گذاشته شود که درهمین راستا در دوجلد از بحار الانوار مجلسی تاکید زیادی بر آن شده است .

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم در باب اهمیت مقوله تعاون روستایی سخن بگوییم، باید بدانیم که سازمان تعاون روستایی بخشی از وزارت جهاد کشاورزی است  که وظیفه اصلی  جهاد سازندگی را برعهده دارد که در گذشته با پسوند جهاد سازندگی روستاها عنوان می شده ومحدوده آن نیز مردم روستایی بودند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی یادآورشد: امروزه سازمان تعاون روستایی این وظیفه را بر عهده دارد  که در بخش اصلی مشاغل روستایی حرکت کند و به عنوان خادمین این عرصه ارائه خدمت نماید.

آیت الله عالمی خاطر نشان ساخت: اگر بخواهیم در بدنه جهاد جستجو کنیم باید به همه فعالیتها در سازمان تعاون روستایی توجه کنیم، چرا که حرکت در این مسییر جهت وظائف ما را مشخص می کند  و تلاشهای ما سمت و سو پیدا خواهد کرد.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: متاسفانه استعدادهای فراوانی در ابعاد مختلف در قم ناشناخته مانده است در حالی که خود تعاون یک تشکیلات مهم در نظام جمهوری اسلامی است که مخاطبان آن روستاییانی می باشد که صادق ترین و امین ترین قشر جامعه نسبت به باورهای دینی، ارزشهای انقلابی و امر ولایت فقیه در نظام جمهوری می باشند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی  با بیان اینکه چگونه می توان خدمت رسانی به روستاییان و مردم را اثر گذار کرد ابراز داشت: وقتی ما چنین مخاطبانی داریم باید خدمات خود را تحت عنوان منصوبین حوزه نمایندگی ولی فقیه به مردم ارئه دهیم و همچنین تلاش شود زیاد با محل کار خود انس نداشته باشیم بلکه در مجامع مردمی، تشکلهای کشاورزی حضور پیدا کرده و با مردم ارتباط مستقیم داشته باشیم.

آیت الله عالمی بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه شود این است که مردمی که در بخش کشاورزی فعالیت می کنند، باید با اندیشه، افکار و اعتقادات مذهبی آشنایی کامل داشته باشند و ارتباط چهره به چهره شما نمایندگان با مردم سبب ایجاد فرهنگ دینی در بین مردم شود .

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در جامعه مردم و مسئولین از یکدیگر انتظاراتی دارند که برآورده سازی این انتظاروظیفه شما روحانیون است تا با ارتباط چهره به چهره و مستقیم با مردم به این امر توجه داشته باشیم، چرا که ما به عنوان یک بازوی قوی برای مدیران بخش کشاروزی محسوب می شویم.

 وی اذعان کرد: نگاه مردم به روحانی یک نگاه خاص است  که گاهی می تواند یک حقیقت را با استفاده از قرآن و دین در زمان کوتاه به مردم منتقل و تبدیل به یک فرهنگ و باورشود در حالی که اگر یک کارشناس بخواهد در این مقوله سخن بگوید قطعا فرصت بیشتری نیاز دارد و امکان پذیر نمی باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: طلاب نیز در این راستا وظایف مهمی بر عهده دارند و باید با مطالعه، دقت و توجه و قدرت تشخیص بالا بتوانند با در نظر گرفتن مصلحت مردم و سازمان خدمات قابل ارائه را مطرح و اجرایی سازند.

وی با اشاره به این که  وقتی خاک زیر پای مردم حاصلخیز باشد قطعا فقر از زندگی مردم رخت خواهد بست  ابراز داشت: انسان وقتی با اخلاق  و اخلاص و توانایی به میان مردم می رود، مردم نیز اورا صاحب زینت، فکر، اعتقاد و توانایی می بینند و همواره کلام و عمل او مورد پسند مردم واقع می شود و این اعتماد مردم به شما طلاب به معنای واقعی مدیریت جهادی است که می تواند در ارائه خدمت مردم بسیار اثر گذار باشد.

آیت الله عالمی در ادامه خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بیش از 250  روحانی شاغل در وزرات کشاورزی فعالیت دارند که با توجه به گستردگی وسیع وظائف حوزه نمایندگی ولایت فقیه در جهاد بحث های ارزشمندی در باب مباحث اخلاقی، معنوی، قرآنی و نماز برای 60 هزار پرسنل وزارتخانه جهاد کشاورزی مورد بحث قرار می گیرد که اثرات سازنده ای نیز داشته است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha