شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابوترابی

حوزه/ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شرایطی است که رییس جمهور آمریکا صریحا اذعان کرد که ایران از جایگاه راهبردی برخوردار است؛ و امکان تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ منطقه ای را دارد و تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی امروز در اجتماع بزرگ  گرامیداشت حماسه 9دی در مدرسه علمیه فیضیه اظهارداشت: فیضیه نماد اندیشه و تفکر علوی و سیاست حسینی و خاستگاه امام راحل و مراجع بزرگ شیعه و شهدای 15خرداد 42 و...است و امروز در سراسر جهان یک نماد کامل از اندیشه دینی است.

وی افزود: ملت بزرگ ایران با ارزیابی درست از حادثه 9دی ماه ، اراده کرده است که این روز را گرامی دارد و به عنوان یک نماد و تابلوی روشن و عزت آفرین فراروی نگاه ملت ایران و ملل مسلمان جهان قراردهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: شایسته است که آحاد ملت ایران، حوادث سال 88 را از نگاه عمیق خویش دور ندارند و آینده خود را بر اساس درس های عزت آفرین این حادثه تنظیم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: با رهبری ناخدای خدا محور انقلاب، راه برای خلق حماسه بزرگ سیاسی در انتخابات سال 88 با مشارکت حدود 70میلیون نفر از ملت ایران فراهم آمد و برگ زرینی از اقتدار ملی را خلق نمود؛ همانگونه که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نماز جمعه 29خرداد 88 تبیین فرمودند، در زمان برگزاری انتخابات رفتارها و کوشش های اخلاقی و فهم اخلاق سیاسی شکل گرفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عده ای که بازنده انتخابات بودند با دستاویز کردن کوشش های انتخابات بر طبق ابطال انتخابات کوبیدند و این نظریه را مطرح کردند؛ رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر قانون مداری و مطالبه حقوق از مجازی قانونی و همچنین در جایگاه فقاهتی و جایگاه رهبری جامعه اسلامی به عنوان فصل الخطاب نقشه راه را برای برون رفت از این تنگنا تعریف کردند و همگان را بر التزام قانونی برای شناخت و احقاق حق دعوت کردند و در اجابت درخواست دبیر شورای نگهبان با تمدند مهلت اعتراض برای دریافت نقطه نظرات و تحلیل آن از سوی رهبری موافقت کردند.

فتنه 88 جایگاه نظام اسلامی را مخدوش کرد

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: عده ای در برابر قانون و مواضع شفاف و روشن و تبیین شده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستادند و این سخن را به عنوان فصل الخطاب نپذیرفتند و برای تحمیل دیدگاه خود بر نظام مقدس اسلامی دست به اردوکشی خیابانی زدند و نتیجه این اردوکشی ها شهادت جمعی از بهترین نیروهای انقلاب و مدافعان نظام و آسیب دیدن تعدادی از جوانان ملت بود؛ آنها جایگاه رفیع نظام را در نگاه جامعه جهانی و نگاه ملت را به نظام مخدوش کردند.

وی افزود: تردیدی نیست که تداوم آن رفتار و ادامه آشوب ها دستاوردی جز تضعیف نظام و جایگاه رفیع رهبری و در نتیجه تهدید منابع ملی ما نداشت؛ اگر نظام به دلایلی با اقتدار از فتنه 88 عبور نمی کرد ملت ایران امرو از نظر امنیت و قدرت سیاسی و توان دفاع از منافع ملی و مردم سالاری شرایط بغرنجی داشت و این رفتار پیامدهای خطرناکی برای ملت ایران و اسلام داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: اگر از آن فتنه عبور نمی کردیم امروز هزاران شیعه زیر پوتین های داعش استخوان خرد می شدند و زنان و مردان مظلوم در کشور های اسلامی هزینه این تضعیف را می دادند.

رهبری، فتنه را منکوب کرد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبری صالح و امامت مبتنی بر آموزه های دین از جمله مهمترین مولفه هایی بود که توانست این فتنه را منکوب کند؛ نقش شخصیت رهبر انقلاب در این اقتدار و حکمت و دانش برای مدیریت دنیای اسلام در این عصر حاکمیت استکبار و نظام سلطه غیر قابل تردید است.

وی افزود: رهبری قدرتمند که قدرت خود را از قدرت اسلام و اتکال به خدای متعال و مبانی علمی و فقهی برآمده از قرآن، عترت و حوزه علمیه دارد؛ این سرمایه بزرگ رمز اقتدار و عزت ملت در تاریخ انقلاب اسلامی و حوادث سال 88بود.

فتنه گران زیر لگدهای فهم سیاسی و ایمان مردم خورد شدند

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: این سرمایه با حضور ملتی همراه شد که تعهد خود را به خدا و اسلام و رهبری صالح خویش در طول عمر انقلاب اسلامی بارها به اثبات رسانده است و ملت اسلامی حوادث پس از انقلاب اسلامی را رصد کرده و پیام ها و اطلاعیه ها و دعوت از مدیران و سران فتنه را مرور کرده و آثار این عده  را در تضعیف ملی و تخریب زیرساخت های ملی و اقتصادی و در آسیب وحدت اجتماعی و خشنود شدن آمریکا و اسراییل و مزدوران آنها رصد کرده و به این نتیجه رسیدند که باید با حضور موثر و تعیین کننده خود فتنه گران را بر زیر لگدهای فهم سیاسی و ایمان و تعهد خود خورد نمایند.

حماسه خلق 9دی ماه دیگری در 24خرداد سال 92

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 9دی ماه با سیل عظیم مردم بصیر و آگاه و هوشمند و سیاست مدار و با حضور ملت وفادار به اسلام و دلباخته به اسلام و دلباخته به عاشورا را دستیابی نظام به هدف های خود را همواره کرد و این حضور با سرمایه 22بهمن بوجود آمد و ملت در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یک پارچه و هماهنگ در کنار رهبر خویش ایستادند و بر ارزش های خود پای فشردند و این حماسه خلق 9دیماه دیگری در 24خرداد ماه سال 92بود.

وی افزود: اگر مدیریت و رهبری و هدایت مبتنی بر حکمت و عزت و اقتدار رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت بزرگ ایران در کنار رهبر خویش نبود ما می توانستیم پس از حوادث تلخ سال 88 زمینه بارش رحمت الهی را در یک حماسه بزرگ سیاسی انتخابات سال 92خلق کنیم؟

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: این حماسه بزرگ سیاسی که با اشاره رهبر انقلاب در خرداد 92خلق شد دستاورد مدیریت حکیمانه ایشان در فتنه 88شکل گرفت؛ فتنه گران باید به خطای خویش اذعان کنند؛ کمترین خواسته آن است که مدیران فتنه که آن حوادث تلخ را خلق کردند و اگر عبور با اقتدار رهبری و ملت ایران از فتنه 88نبود، امروز مصایب بزرگی، دنیای اسلام و ملت ایران را تهدید می کرد..

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر شما دلباخته نظام هستید و دغدغه ملت ایران، ملت عراق، سوریه و لبنان و یمن و فلسطین وملل مسلمان منطقه به ویژه بحرین را دارید، این دغدغه در سایه احترام به اصول و قدر شناسی از رهبر انقلاب در مدیریت فتنه ووفاداری ملت شناخته می شود.

وی افزود: دولت یازدهم بداند که ثمره مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید بداند که اگر امروز نمایندگان ملت ایران با 5+1 با اقتدار سخن می گویند و دنیا در مقابل اقتدار ملت ایران از خودخواهی و زیاده گویی و عربده کشی خود دست کشیده است ثمره عزت واقتداری است که رهبری حکیم و ملت وفادار و این جوانان برومند قم و حوزه علمیه خلق کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: رهبر عالی قدر انقلاب در سه جبهه مدیریت سختی را در دست داشتند؛ اول مدیریت حوادث پس از انتخابات، برای رسیدن به یک نقطه عزت و وحدت؛ بسیاری از افرادی که انتظار می رفت راه را برای وحدت فراهم کنند یا سکوت کردند با بر طبق اختلاف کوبیدند، کسی که این راه را هموار کرد، رهبرانقلاب اسلامی و وفاداری ملت بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: دوم، موضوع هسته ای و پاسداری از منافع ملی در حفاظت از دستاوردهای ملت ایران در دانش ملت ایران و در سال 88نقطه اوج رویارویی ما با ابرقدرت های بزرگ بود؛ روزی که ما را تهدید می کردند که نباید یک سانتریفیوژ در این کشور بگردد و اگر فتنه 88نبود به احتمال فراوان پرونده ایران به شورای امنیت ارسال نمی شد.

نقش رهبری در ائتلاف  گروه های عراقی

وی افزود: جبهه سوم، حوادث عراق بود؛ در نیمه دوم سال 88، جریان لاییک مورد حمایت رییس جمهور اسبق مصر و حمایت شیخ نشین ها، اکثریت کرسی های مجلس عراق را به دست آورد و راه را برای قدرت گرفتن یک جریان سیاسی وابسته در عراق هموار شد و بسیاری از تحلیل گران مجلس عراق را در دست نیروهای وابسته به غرب می دانستند که مدیریت رهبر انقلاب بود که زمینه ائتلاف نیروهای اصیل فراهم کرد و راه را برای ریاست جمهوری مورد حمایت اکثریت ملت عراق هموار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: برخی از افراد جریان 14مارس لبنان پس از حوادث عراق به سمت ائتلاف جریان 8مارس گرایش پیدا کردند و جریان سیاسی 8مارس با مدیریت سید حسن نصرالله تقویت شد.

نگاه اتحادیه اروپا به نظام سیاسی سوریه تغیر کرده است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: امروز نقشه تغییر کرده است و شاهد هستیم که نگاه اتحادیه اروپا نسبت به نظام سیاسی سوریه رسما تغیر کرده است و هیچ هوشمندی تردید ندارد که این مساله پیروزی رهبری حکیم و پیروزی جریان مقاومت در منطقه بود؛ روزهایی بود که تنها رهبر ما تاکید داشتند که وظیفه ما ایستادگی در کنار ملت سوریه است و این ایستادگی به نتیجه خواهد رسید و امروز دستاوردهای ارزشمند آن را می بینیم.

وی افزود: نقشه عراق در عراق این نبود که نیروهای ائتلاف در موصل هر از چندگاهی حملاتی داشته باشند، آنها می خواستند کاری کنند که قدرت مرکزی سقوط کند و نیروهای ائتلاف بغداد را منهدم کرده و عراق را به افغانستان دیگری تبدیل کند، ولی این مدیریت حکیمانه رهبر انقلاب و رهبری شیعه در عراق و ایستادگی ملت عراق و ملت ایران بود که این حماسه پیش رفت و نقشه بر اساس خواست ما تعیین شد.

اعتراف رییس جمهور آمریکا

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: امروز شرایطی است که اخیرا شنیده شده که رییس جمهور آمریکا صریحا اذعا کرد که ایران از جایگاه راهبردی برخوردار است؛ او گفت که ایران امکان تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ منطقه ای را دارد و تبدیل شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: واقعیت های منطقه این واقعیت را در مقابل نخبگان سیاسی قرارداده است و در مذاکراتمان با چهره های سیاسی دنیای اسلام و آسیایی داریم، ایران را در جایگاهی عزیز و فاخر می بینیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha