جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله اراکی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما باید آگاه باشیم که دشمن ما را در امور روشن و بدیهی دچار شک و تردید نکند زیرا نطفه فتنه ها در شک و گمان های بی دلیل بسته می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اراک، آیت‌الله محسن اراکی طی سخنانی به مناسبت روز ۹ دی در جمع بسیجیان اراک با تأکید بر اینکه بصیرت داروی درد فتنه است، اظهار داشت: اصولا ابزار دشمنان در هنگام بر افراشته شدن پرچم نبرد الهی، ایجاد فتنه بوده است.

وی با بیان اینکه گمان ها و شک ها آتش فتنه را شعله ور می کند اظهار داشت: گمان‌ها و شک‌ها را می‌توان دو عامل اساسی در بروز فتنه دانست که اگر فرد پس از ارائه دلایل و برهان‌ها پیرامون موضوعی خاص به شک خود ادامه دهد به آتش فتنه دامن خواهد زد.

دبیر کل مجمع با بیان اینکه قیام امام حسین از قیام های فتنه شکن است، افزود: یکی از نتایج قیام حسینی شکست فتنه بنی امیه بود، قیام سید الشهداء کاملا میان حق و باطل مرز کشید و همه متوجه شدند که امام حسین(ع) حق است و یزید باطل.

وی با بیان اینکه با قیام امام حسین(ع) مرز بین حق و باطل به طور کامل مشخص شد ادامه داد: اگر دشمن در آن زمان موفق می‌شد تا اهداف خود را ترویج دهد قطعاً زهد، تقوا، اسلام، عفاف، پاک‌دامنی و... به ضد ارزش تبدیل می‌شدند.

آیت الله اراکی گفت: ترویج اسلام و باقی ماندن این دین تا کنون مرهون رشادت‌ها و قیام این امام بزرگوار است که اگر قیام ایشان نبود قطعا ارزش‌های دینی نیز از بین می‌رفت.

به گفته وی، قیام عاشورا قیامی فتنه شکن و روشنگر برای اثبات حقانیت امام علی(ع) به شمار می‌رود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: امام علی(ع) نیز تشیع را پایه‌ریزی کرده و قشر عظیمی از مسلمانان را با کمک اصحاب خود در منطقه تربیت کردند.

آیت الله اراکی گفت: این امام بزرگوار اموال بیت‌المال را به طور مساوی در میان مسلمانان تقسیم می‌کردند که همین موضوع سبب شد تا دشمنان به ایجاد فتنه پرداخته و در مقابل ایشان صف‌آرایی کنند.

وی افزود: راهی که دین اسلام و تشیع در پیش گرفته با برهان و روشنی آمیخته شده و برای بیان مسائل آن نیازی به مطرح شدن دلیل نیست، چراکه راهی روشن و مشخص است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه با اشاره به ویژگی های رهبر در جامعه اسلامی اظهار داشت: اگر مردم در جامعه اسلامی بخواهند یک رهبر انتخاب کنند این رهبر باید ملاک هایی نظیر فقیه بودن و عادل بودن را دارا باشد و هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که رهبر جامعه اسلامی فاقد مؤلفه های بالا باشد. رهبر هم باید توسط افراد مورد اعتماد که از آنها به خبرگان تعبیر می شود، انتخاب شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha