یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غلامحسین نوفرستی

حوزه/ مقام معظم رهبری جریان فتنه را خط قرمز نظام اعلام کردند و اکنون وظیفه ما که بر سر سفره انقلاب نشسته ایم این است که قدر انقلاب را بدانیم و در جامعه، مطابق با اندیشه ولایت پیش برویم.

 حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: واژه فتنه چندبار درقرآن به کار رفته  است.

  وی با بیان این که در بسیاری از آیات قرآن فتنه به عنوان بلا وآزمایش الهی آمده است، افزود: فتنه آثار اجتماعی و بین المللی زیادی  دارد و به همان نسبت که آثاری بدی در جامعه دارد، عقوبت بالایی هم  دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد:خداوند در قرآن  چندین بار به ما هشدار داده که شما را با فتنه ها وآزمایش ها امتحان می کنیم تا خوب وبد  را از هم تشخیص داده  وافراد خالص در فتنه مشخص شوند و همچنین کسانی  که باطن مریضی دارند جوهره درونی خود رانشان دهند.

 حجت الاسلام نوفرستی با بیان این که از اول انقلاب و در موقعیت های مختلف  شاهد  فتنه های زیادی  بوده ایم، عنوان کرد: دشمنان در اوایل انقلاب برای این که بتوانند نظام  اسلامی را دچار چالش  کنند، با نفوذ در درون نظام  می خواستند اسلام را نابود کنند. ولی خوشبختانه به خاطر ایمان  وتعهد مردم نتوانستند به اهداف شوم  خود برسند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در زمان رهبری حضرت آیت الله خامنه ای هم شاهد  دوفتنه بزرگ بودیم  که برجسته ترین آنها 18تیر 78حادثه کوی دانشگاه  بود که متاسفانه حوادث تلخی در آن ایام رقم خورد و فتنه گران احساس می کردند نظام اسلامی در مسیر زوال است، اما بسیجیان با اجازه ی رهبری بساط آنها را برچیدند.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به این که فتنه 88 از قبل طراحی شده بود، ابراز اشت: در  شکل گیری فتنه چندین دلیل  وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها عدم بصیرت وآگاهی عامه مردم است.

 وی با اشاره به تقسیم جامعه به سه بخش تصریح کرد: دسته اول خواص جبهه حق هستند که این گروه دلسوز نظام می باشند و دسته دوم  خواص جبهه باطل اند که این دسته همیشه حساب شده کار می کنند و دسته سوم عامه مردم اند که حدود  70تا 80 درصد جامعه را تشکیل داده و معمولا افکار های مختلف می توانند به راحتی این دسته و فضای اجتماعی جامعه را با خود همراه کنند.

حجت الاسلام نوفرستی خاطر نشان کرد: در جریان فتنه معمولا سران فتنه ازاین عدم بصیرت وناآگاهی عامه مردم استفاده می کنند و فضا را در دست می گیرند.

 وی با بیان این که امیر المومنین حضرت علی (ع) فرمودند: جریان باطل سعی می کند که حق و باطل را با هم مخلوط کند، افزود: این وضعیت قدرت تحلیل را در جامعه از مردم می گیرد که نمونه آن فتنه سال 88 است.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در فتنه سال 88 سران فتنه آنچه را که در باطن داشتند، رو کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص حماسه 9 دی گفت:9 دی نشان دهنده ی بصیرت و وفا داری مردم به نظام بود و ما نباید از رهبری جلو بزنیم و یا عقب بمانیم.

وی در پایان اظهار کرد: مقام معظم رهبری جریان فتنه را خط قرمز نظام اعلام کردند و اکنون وظیفه ما که بر سر سفره انفلاب نشسته ایم این است که قدر انقلاب را بدانیم و در جامعه مطابق با اندیشه ولایت پیش برویم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha