پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محسن اراکی

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان در پی ایجاد مرجعیت تحت تاثیر خود می باشند تا با عوام فریبی و پشتیبانی مالی و تبلیغاتی میان مسلمان تفرقه بیاندازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله محسن اراکی  شب گذشته در  دومین جلسه ازسلسله نشست های وحدت اسلامی، واکاوی جریان های افراطی شیعه و سنی، مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم ،با بیان اینکه خداوند متعال همه انبیاء به ویژه رسول اکرم(ص) را برای برپایی جامعه عدل فرستاده است اظهارداشت: قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را به عنوان کسی که برای برپایی عدل و قسط به میان بشریت آمده، معرفی کرده است.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه قرآن کریم می فرماید (هُوَ وَمَن يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَهُوَ عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ.) پیامبر اکرم (ص) را آمر به عدل دانست و گفت: صراط مستقیم با پیامبر(ص) معنا می شود.

عضو جامعه مدرسین « امر» خداوند را برپایی قسط و عدل در زمین دانست و گفت: خداوند متعال همه مقدمات لازمه برای اقامه قسط را فراهم کرده است؛ اما از آنجا که اراده الهی به اختراع بشر تعلق گرفته است قرار بر این نیست که این هدف بالاجبار بر جامعه بشری تحمیل شود.

وی ادامه داد: پیامبران و ائمه اطهار(ع) خود را برای برپایی عدالت عرضه کرده اند و مردم باید بخواهند و کمک کنند ولی در بسیاری از موارد مردم کوتاهی کردند و امامت تنها ماند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در بسیاری موارد مردم کوتاهی کردند و از امامت روی گردان شدند بیان داشت: اگر امامت امام عادل به وسیله مردم حمایت می شد؛ امروز گرفتار این مصیبت، و پشت کردن به این نعمت کبری نبودیم.

قیام امام خمینی(ره)  بازگشت به امامت بود

وی قیام امام خمینی (ره)  را یک حلقه جدید از یک جریان تاریخی بسیار مهم دانست و گفت: در واقع قیام امام(ره) آغاز به یک بازگشت و اطاعت امت از امام بود.

وی با بیان اینکه نخستین روی گردانی از امامت با رحلت پیامبر(ص) اتفاق افتاد  افزود: با خلافت امیر المومنین(ع) بار دیگر این بازگشت به امامت تجربه شد، اما پایدار نبود و در نهایت اوج تنهایی امامت در صحرای کربلا نمایان شد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه اشکی که بر امام زمان(عج) می ریزیم تنها به دلیل جنایت کربلا نیست، این اشک را نقطه عطف شیب تاریخ بشر دانست و گفت: اگر بگوییم تاریخ، فراز و نشیب دارد بدترین شیب و سقوط بشر بعد از کربلا بود که با شهادت امام حسین(ع) به قعر خود رسید.

دبیر کل مجمع  جهانی تقریب افزود: اینکه ما بر واقعه کربلا تاکید می کنیم بدلیل ارتباطی است که با سرنوشت جامعه بشر دارد و معتقدیم سرنوشت امروز جامعه بشر نتیجه حادثه ای است که در کربلا رخ داد.

وی در ادامه با ابراز تاسف از عقب ماندگی جوامع اسلامی علی رغم ثروت و استعداد های بی شمار؛  وضعیت کنونی بسیاری از کشورهای اسلامی را با تعریفی که قرآن کریم از اسلام و جامعه اسلامی ارائه می دهد ناسازگار خواند و گفت: بنابر تحلیل شیعی این عقب ماندگی چیزی نیست جز پشت کردن به امامت و ولایت.

آیت الله اراکی بزرگ ترین ظلم در منطق قرآن را ظلم به امامت دانست و گفت: انقلاب و حرکت امام(ره) بازگشت و جبران آن اعراض و خیانت به امامت بود.

نه تنها در ایران در تمام دنیا دین و رویکرد خدایی زنده شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قبل از انقلاب دین و خدا در جوامع منزوی و غریب شده بود بیان داشت: در چنین فضایی از دل جامعه ایران عالمی دینی که پشتیبانش خداوند بود و سخنش فقط حکومت اسلامی، ظهور کرد که توانست نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا دین را زنده و از انزوا خارج کند.

وی با انتقاد از وضعیت پیش از انقلاب گفت: تا پیش از انقلاب با جامعه ای مواجه بودیم که جوانانش غرق در فساد و تباهی بود و خبری از تقوی نبود و این در حالی است که پس از انقلاب همان جوانان در جبهه ها نماز شب خوان و اهل شهادت شدند.

دشمنان به دنبال براندازی نظام هستند

آیت الله اراکی در ادامه با بیان اینکه دشمن به این نتیجه رسیده است که جز از درون نمی شود با این انقلاب مقابله کرد، یکی از راه های دشمنان در براندازی نظام مقدس اسلامی را انزوای مرجعیت و قطع رابطه مردم با مرجعیت دانست و گفت: دشمنان در پی ایجاد مرجعیت تحت تاثیر خود می باشند تا با عوام فریبی و پشتیبانی مالی و تبلیغاتی میان مسلمان تفرقه بیاندازند.

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: امروز مسئله قمه زنی و لعن مطرح نیست؛ هدف دشمنان، تضعیف انقلاب و خط امام و رهبری و شورش در آینده است.

وی نفوذ در هیئت ها و استفاده نادرست از شعائر حسینی را دومین ابزار دشمنان در براندازی نظام مقدس اسلامی دانست و اظهار داشت: هیئت های حسینی(ع) همیشه پیشتاز انقلاب و پرچمدار جریان خط امام(ره) و رهبری بوده اند؛ اما امروز پول در برخی هیئت ها تقسیم می شود تا علیه خط رهبری و امام رفتار کنند.

عضو جامعه مدرسین سومین ابزار دشمنان را مهدی تراشی عنوان کرد و بیان داشت: دشمنان کسانی را به عنوان امام زمان(عج) تربیت می کنند تا با سست کردن عقائد جوانان ما نسبت به مسئله مهدویت ولایت پذیری و امامت را در آنان سست و کمرنگ کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب این سه ابزار را از مهم ترین ابزارهای دشمن در صدمه زدن به نظام مقدس اسلامی قلمداد کرد و گفت: دشمن با ترویج افراطی گری بستر استفاده از این سه ابزار را فراهم می کند تا به اهداف خود برسند.

وی با اشاره به اینکه رفتارهای تفرقه افکنانه علیه مکتب امام صادق(ع) است، اظهار داشت: درست است ما با اهل تسنن اختلافاتی داریم، اما موظف هستیم بدنه جامعه اسلامی را برای ظهور امام زمان(عج) آماده و تربیت کنیم.

 دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در انتقاد شدید خطاب به کسانی که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی می کنند اظهار داشت: اگر شما راست می گویید شیعه هستید؛ چرا یک مرتبه مشاهده نکردیم به جای قمه زنی، از معارف حسینی و اهداف قیام امام حسین(ع) سخن بگویید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha