جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید تبیان

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دوشنبه شب همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) از کانون فرهنگی هنری تبیان قم بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهدی جمالان مدیر کانون فرهنگی هنری تبیان در این دیدار با بیان این که کانون فرهنگی هنری تبیان یک مجموعه دانش آموز محور و مسجد محور است گفت: فکر حاکم بر این مجموعه طلبگی است و جمعی از طلاب مدرسه حقانی این مجموعه را احداث کردند.

وی بیان کرد: فعالیت‌های این مجموعه توسط جوانان  کانون انجام شده است که اوقات فراغت خود را در این کانون گذاشته‌اند و برای اینکه هزینه‌ها فراهم شود تلاشی جهادی صورت گرفته است.

مدیر کانون فرهنگی هنری تبیان با بیان اینکه این موسسه از سال 82 در یک منطقه محروم شروع به فعالیت کرد گفت: فعالیت عمده این مجموعه بر بحث تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی و تربیت نیروهای انقلابی است که ما توانسته‌ایم در این بعد کارهای خوبی انجام دهیم.

وی به برگزاری اولین شهربازی معارفی کشور در شبستان نجمه‌ خاتون حرم حضرت معصومه (س) توسط این موسسه اشاره کرد و گفت: این شهربازی نوروز 93 با موضوع آموزش معارف در قالب بازی و سرگرمی در 50 غرفه برپا شد و بیش از 180 هزار نفر از آن بازدید کردند و مورد استقبال مسئولین نیز قرار گرفت.

جمالان تصریح کرد: بخش نوجوان نمایشگاه قرآن بیست و یکم یکی دیگر از کارهای  این موسسه بود که بخش اول نمایشگاه نیز معرفی شد.

وی مطرح کرد: موسسه در تلاش است که دومین شهربازی معارفی کشور در شبستان نجمه خاتون با بازی‌هایی پیشرفته‌تر برگزار شود که کار پژوهشی این شهربازی از اردیبهشت‌ماه آغاز شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری تبیان افزود: تمام کارهای این مجموعه از محتوا، پژوهش و اجرا توسط خود موسسه انجام می‌شود.

در ادامه این بازدید آیت الله اراکی از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد و ضمن تقدیر از تلاش‌های این کانون اظهار کرد: مساجد قم از لحاظ اجرای برنامه‌های فرهنگی خوب کار نکرده‌اند و باید در این زمینه‌ها بیشتر کار کنند.

وی بیان کرد: باید ارتباط بین مساجد قم بیشتر شود و شما این تجربیان خود را در اختیار مساجد دیگر قرار دهید و آن‌ها نیز از این تجارب برای تقویت کانون‌های مساجد سطح شهر استفاده کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: معاونت فرهنگی پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب آمادگی همکاری با این مجموعه را دارد و از این کانون حمایت می‌کند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha