پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: رسیدن به الگوی سبک زندگی نیازمند نگاه جدی و دقیق به زندگی است.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه»، آیت الله محسن اراکی امروز در همایش سبک زندگی اهل بیت(ع)  که در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزارشد، با اشاره به آیات و روایات در حوزه سبک زندگی اهل بیتی(ع) گفت: رسیدن به الگوی سبک زندگی نیازمند نگاه جدی و دقیق به زندگی است.

وی افزود: در ابتدا باید به منشا رفتارها در زندگی اشاره کرد، زیرا زندگی نشأت گرفته از رفتارهای ارادی است که با هدف خاصی انجام می شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآورشد: هدفی که برای زندگی اسلامی در حوزه مبدا و مقصد، بیان شده در قرآن آمده است.

وی افزود: مقصد، رضای خداوند است و مبدا امر خداوند است؛ در آیات قرآنی و روایات بر این اصل تاکید شده است که منشا رفتارهای ما یا دستور خداست یا دستور هوای نفس است.

آیت الله اراکی با ذکر این مطلب، اگر منشا دستور خداوند باشد همیشه امر و دستور یک مقصد را طی می کند ،خاطرنشان کرد: جامعه ای سبک زندگی الهی دارد که بر اساس امر خداوند حرکت کند.

وی افزود: اینکه ما خود را اهل بیتی(ع) می دانیم به این دلیل است که معتقدیم که جامعه ما باید از آنان دستور بگیرد؛ وقتی که امر، امر خدا بود و سرچشمه رفتار آدمی دستور خدا و امر او بود، او نیز برای رضای خدا عمل خواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این مطلب که هر رفتاری که از دستوری بر می خیزد حامل عشقی است که این پیروی را نتیجه می دهد، یادآورشد: در اینجا شعله عشق است که حرکت ایجاد می کند.

آیت الله  اراکی با ذکر این مطلب که امر خداوند به انسان ها از سرچشمه عشق الهی است، گفت: این عشق الهی باید در جامعه حکمفرما شود و  حاکمان؛ مردم را به اطاعت از فرامین الهی سوق دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha