پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت‌الله عالمی

حوزه/نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: فرهنگ و مدیریت جهادی در حقیقت فرهنگی برگرفته از قرآن مجید، سنت اهل بیت و سیره ائمه اطهار (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسن عالمی، امروز در همایش "فرهنگ و مدیریت جهادی" در مجتمع اداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) در قم افزود: ریشه اصلی فرهنگ و مدیریت جهادی در قرآن است و حاصل آن برای امت اسلامی، عزت، ثروت و سلامت در اندیشه، تفکر و زندگی است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری  ادامه داد: فرهنگ و مدیریت جهادی در حقیقت فرهنگی برگرفته از قرآن مجید، سنت اهل بیت و سیره ائمه اطهار (ع) است که در قالب آن به ما آموخته شده آنها ائمه(ع)، فرهنگ کار را تبیین می کردند.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی نیز با فرهنگ اسلامی و مدیریت جهادی توسط امام راحل به وجود آمد، ادامه داد: این انقلاب در 10 سال اول دوره زعامت پایه هایش محکم شد و در 25 سال رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی همچون درختی به ثمر نشست و امروز مانند خاری در چشم دشمنان فرو رفته است.

وی افزود: یکی از عواملی که تاکنون موجب شده توطئه های دشمن به بار ننشیند، مدیریت بر گرفته از اسلام بوده و شاید اگر این توطئه ها در کشور دیگری رخ می داد، آن کشور نابود می شد، ولی انقلاب اسلامی محکم و استوارتر از گذشته ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: مدیریت و فرهنگ جهادی یک تجربه موفق در بدنه انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: جهادسازندگی در 27 خرداد 1358 شکل گرفت، در حالی که عمر زیادی از پیروزی انقلاب نگذشته بود و این مسئله نشان از اهمیت ضرورت چنین نهادی داشت که به فرمان امام راحل تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی بیان کرد: جهادسازندگی از روح انقلاب نشات گرفته بود، زیرا این نهاد انقلابی برای امت ها مظلوم جای فخر و مباهات دارد.

آیت الله عالمی افزود: طرح هایی که در کشور، نیمه تمام یا با کمبود بودجه مواجه هستند، اگر با مدیریت جهادی و مشارکت مردم وارد عمل شویم می توان آنها را به اتمام رساند.

وی تصریح کرد: برای اینکه به مردم کشور خدمت کنیم باید دستگاه ها با مدیریت جهادی اداره شوند، زیرا با این روش مشکلات برطرف می شود.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: یکی از خصایص مدیریت جهادی، مشارکت و به صحنه آمدن مردم است، چون با مشارکت مردم، به بهبود محیط زندگی آنها کمک می شود.

رئیس ستاد زکات کشور خاطرنشان کرد: اگر ما به طرف مردم برویم، مردم هم به طرف ما گام بر می دارند و باید سعی کنیم از آنان مشورت بگیریم و از آنها کمک بخواهیم که نوعی مدیریت جهادی است.

وی گفت: جهاد سازندگی یک نهاد اجرایی بود، اما وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد، هم در صحنه جنگ و هم در عرصه خدمت رسانی به مردم تلاش کرد و سه هزار و 100 شهید تقدیم نظام کرد.

آیت الله عالمی افزود: این دستاوردها حاصل فرهنگ و مدیریت جهادی بود و ما باید فاصله ای که با این فرهنگ ایجاد شده را کم کنیم به همین فرهنگ برگردیم.

وی تاکید کرد: بهترین راه رسیدن به این فرهنگ، تحلیل اصالت فرهنگ و مدیریت جهادی، آبادانی و به ثمر رساندن استعدادهاست که فلسفه حضور ما در این مجموعه این دو موضوع است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha