دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرحزاد

حوزه/ افراد گناهکار برای رسیدن به مادیات دنیایی هر ظلمی را در حق دیگران انجام می‌دهند؛ اینکه ۱۵ میلیون پرونده قضایی در کشور اسلامی تشکیل می‌شود، یک فاجعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام  والمسلمین حبیب الله فرحزاد، پیش از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره)حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به خطبه 81 نهج‌البلاغه اظهار کرد: بیشترین موضوعی که حضرت علی علیه‌السلام در این کتاب مورد تاکید قرار داده‌اند لزوم بی‌توجهی به مادیات دنیایی است چرا که هر فردی که از این مادیات گذر کند می‌تواند در آخرت به سعادت برسد.
وی محبت و وابستگی به دنیا را ریشه گناهان دانست و اضافه کرد: افراد گناهکار برای رسیدن به مادیات دنیایی هر ظلمی را در حق دیگران انجام می‌دهند؛ اینکه 15 میلیون پرونده قضایی در کشور اسلامی تشکیل می‌شود، یک فاجعه است.
این خطیب حوزوی با بیان اینکه در عالم برزخ، زر و رحم مادر کسی نمی‌تواند گناه کند، تصریح کرد: دنیای خاکی انسان را به سمت گناه سوق می‌دهد و روح انسانی را از جایگاه‌های بالا پایین می‌آورد.
وی با تاکید بر اینکه واژه دنیا به معنای پست و پایین است، عنوان کرد: معانی واژه‌ها از آسمان نازل می‌شود، کلمه صدام نیز به معنای صدمه زننده و کلمه دنیا به معنای پست است.
حجت‌الاسلام  والمسلمین فرحزاد به روایتی از پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص) به خداوند متعال قسم می‌خورد که این دنیای فانی همانند یک بال پشه هم ارزش ندارد؛ اولیای الهی نسبت به دنیای خاکی هیچ چشم‌داشت و وابستگی نداشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اگر انسان با امام حسین علیه‌السلام و پیروان حق بیعت نکند مجبور می‌شود که با یزید و باطل بیعت کند؛ فردی که امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا می‌رود.
حجت‌الاسلام  والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه بدون بیعت با اولیای الهی گرفتار شیاطین می‌شویم، مطرح کرد: افرادی به امام زمان خود نظر و پیشنهاد می‌دادند در حالی که علم امام در برابر افراد همانند دریایی مقابل یک قطره است، گاهی این مشکل در جامعه اسلامی نیز دیده می‌شود هر چند امکان انتقاد وجود دارد اما برخی می‌گویند که ما می‌فهمیم و شماها نمی‌فهیمد.
این کارشناس مسائل دینی یادآور شد: در طول تاریخ برخی برای رسیدن به پول، هوس و مقام جنایات بسیاری را مرتکب شده‌اند، در جریان کربلا اولیایی الهی را برای رسیدن به مادیات دنیایی به شهادت رساندند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ فردی بدون جدایی از دنیا نمی‌تواند به خداوند متعال نزدیک شود، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم نزد خداوند متعال جایگاهی داشته باشیم باید نسبت به دنیا بی‌توجه باشیم.
انتهای پیام۳۱۳/۱۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha