جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ کارشناس معارفی رسانه ملی گفت: اگر ثروتمندان خمس مال خود را در مسیر رضای خداوند متعال هزینه کنند، فقیری در جامعه اسلامی باقی نمی‌ماند، وجود فاصله طبقاتی چشمگیر در جامعه مشکل‌ساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه صلوات بر حضرت محمد و آل او از افضل اعمال است، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان که برای قرائت قرآن کریم پاداش‌های چشمگیری درنظر گرفته شده است، صلوات نیز اجر و پاداش بسیاری را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه محبت به دنیا انسان را از معنویت دور می‌کند، اضافه کرد: انسان وابسته به دنیا منشا بدی‌هاست و فردی که از دنیا بریده سرچشمه همه خوبی‌هاست.

این سخنران حرم  مطهر حضرت معصومه(س) محبت به دنیا را کلید ورود به خانه بدی‌ها دانست و تصریح کرد: اگر فردی عاشق مادیات دنیایی شود برای رسیدن به ریاست، پول و مقام به هر جنایتی و کار ناپسندی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از انبیای الهی نیز ثروت‌های بسیاری را در اختیار داشته‌اند، عنوان کرد: این افراد نسبت به داشته‌های خود دلبستگی نداشتند به همین علت در نزد خداوند متعال جایگاه‌های والا را به خود اختصاص دادند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: هر چیزی که انسان را از یاد خداوند متعال غافل کند بت است؛ گاهی دنیای خاکی فاصله‌ای میان بندگان و خداوند متعال ایجاد می‌کند به همین علت دنیا هم برای برخی از افراد بت است.

وی با بیان اینکه خانواده هم نباید انسان را از خداوند متعال غافل کند، مطرح کرد: مردانی که به صورت مستمر یاد خداوند متعال هستند از هر فرصتی برای عبادت استفاده می‌کنند و در امور مختلف زندگی خود نیز به رضایت خداوند توجه دارند.

حجت الاسلام  والمسلمین فرحزاد با تاکید بر اینکه بسیاری افراد درآمدهای اضافی خود را در راستای تجمل‌گرایی هزینه می‌کنند، عنوان کرد: حضرت علی علیه‌السلام دارایی‌های بسیاری را به دست می‌آوردند اما آنها را در مسیر اسلام و به ویژه کمک به نیازمندان هزینه می‌کردند.

این سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها به برخی از آثار پرداخت خمس اشاره کرد و گفت: اگر ثروتمندان خمس مال خود را در مسیر رضای خداوند متعال هزینه کنند فقیری در جامعه اسلامی باقی نمی‌ماند، وجود فاصله طبقاتی چشمگیر در جامعه مشکل‌ساز است.

وی از صفت مالکیت و خالقیت خداوند متعال یاد کرد و افزود: اگر مادیات دنیایی نباشد نمی‌توان زندگی کرد اما این مادیات نباید به دل‌ها نفوذ کند، انسان مومن باید بر مادیات دنیایی سوار باشد نه اینکه مادیات بر انسان سوار شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه عشق به خداوند متعال در مقابل محبت به دنیاست، اظهار کرد: اگر از خداوند متعال درخواست کنیم می‌توانیم رستگار و از مادیات دنیا دور باشیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha