جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام وابستگی انسان به مادیات دنیایی را عامل گمراهی دانست و گفت: ثروتمندان باید از دارایی‌های خود برای توشه‌اندوزی در آخرت استفاده کنند چرا که این ثروت‌ها بعد از مرگ دیگر هیچ کاربردی برای انسان ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه زندگی آخرت همیشگی است، اظهار کرد: فرد عاقل زندگی موقت دنیا را فدای زندگی آخرت نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال از نیت و تفکر انسان آگاه است، اضافه کرد:‌ بر اساس برخی از روایات معتبر دینی اگر انسان نیت واقعی یک کار خیر را داشته باشد اما به علت‌های مشخصی نتواند آن را انجام دهد پاداش و اجر آن کار خیر برای او درنظر گرفته می‌شود.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: مادیات دنیایی ارزشی ندارد به همین علت انسان عاقل اجازه نمی‌دهد که دنیا بر او سوار شود بلکه اوست که طی مدتی موقت از دنیا سواری می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه انسان فروتن نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارد، عنوان کرد: حضرت محمد(ص) با وجود اینکه پیامبر خداوند بود از حضرت جبراییل درخواست پند و موعظه می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد وابستگی انسان به مادیات دنیایی را عامل گمراهی دانست و گفت: ثروتمندان باید از دارایی‌های خود برای توشه‌اندوزی در آخرت استفاده کنند چرا که این ثروت‌ها بعد از مرگ دیگر هیچ کاربردی برای انسان ندارد.

وی با بیان اینکه دوری از مادیات دنیایی انسان را به معنویت نزدیک می‌کند، مطرح کرد: مادیات دنیای خاکی برای استفاده کردن است اما اگر انسان نسبت به آنها طمع داشته باشد و به آنها وابسته شود دچار گمراهی و غفلت می‌شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha