دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد حسن باریک بین - قزوین

حوزه / اگر بتوانیم فرهنگ کتاب وکتاب خوانی را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم به‌طور قطع عقب ماندگی فرهنگی که از پیش در جامعه ما سایه افکنده بخوبی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین حجت الاسلام محمدحسن باریک بین امام جمعه موقت قزوین ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با گرامی داشت هفته کتاب و کتاب خوانی گفت: امروز باید در جامعه اسلامی فرهنگ کتاب وکتاب خوانی از سوی مسؤولان به ویژه در خانواد ه ها از طریق والدین ترویج شود.

امام جمعه موقت قزوین بیان داشت:اگر ما بتوانیم فرهنگ کتاب وکتاب خوانی را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم به‌طور قطع عقب ماندگی فرهنگی که از پیش در جامعه ما سایه افکنده بخوبی برطرف خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید براهمیت کتاب در جامعه اسلامی ابراز داشت:نهادینه کردن فرهنگ کتاب، همکاری و همراهی تمامی دلسوزان نهاد فرهنگی و خیرین را در این امر مهم می‌طلبد.

وی در ادامه افزود: بنده در خطبه‌های نماز جمعه نیز متذکر شدم که هرچه قدر ما بتوانیم فرهنگ مطالعه و علم آموزی را در جامعه گسترش دهیم به پیشرفت های خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

حجت الاسلام باریک بین، با بیان این‌که هیچ چیزی جایگزین کتاب را نخواهد گرفت اظهار داشت: باید در این راه خیران ما در امر کتابخانه ها تلاش نمایند.

امام جمعه موقت قزوین کار کتابداری را ارزشمند دانست و گفت: به‌یقین کار شما در کتاب خانه‌ها بسیار با ارزش بوده و تلاش کنید که با مراجعین به کتابخانه‌ها، با اخلاق حسنه برخورد کنید.

وی در ادامه افزود: اخلاق شایسته شما کارکنان می‌تواند در جذب مردم به‌ویژه دانش آموزان و دانشجو یان به کتابخانه و مطالعه کتاب بسیار تاثیرگزار باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که قدر کار خود را بدانید ابراز داشت: کاری که شما در این نهاد ارزشمند انجام می‌دهید به مانند این است که شما در یک گلستان و یک باغ میو ه‌ای هستید که انواع میوه ها در آن گلستان وجود دارد که بسیار لذت بخش است.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: باید کتابخانه‌ها دلپذیرتر باشد تا مردم و جوانان و علاقه‌مندان اهل مطالعه بتوانند به آنجا مراجعه کنند.

حجت الاسلام باریک بین به تقویت فرهنگ کتاب خوانی اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه نمره کتاب خوانی در کشور ما نمره مورد قبولی نبوده و مطلوب نیست و اگر این فرهنگ در جامعه اسلامی تقویت شود باعث رشد و تعالی جامعه خواهد شد و یک جایگاه مطلوب تری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار احمد دولتی (مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ) گزارشی از برنامه های این نهاد در هفته کتاب وکتاب خوانی وهمچنین کتاب خانه های عمومی استان ارائه داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha