شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
l

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: همکاری دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه می تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد و با وجود روحانیون فاضل و عالم باید بستر استفاده از این افراد در مدارس بیش از گذشته فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله باریک بین، امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، گفت: همکاری روحانیون حوزه علمیه با آموزش و پرورش در استان روند مطلوبی دارد و تداوم و تقویت این روند به تربیت اصولی دانش آموزان کمک موثری خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: همکاری دو نهاد مهم آموزش و پرورش و حوزه علمیه می تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد و با وجود روحانیون فاضل و عالم باید بستر استفاده از این افراد در مدارس بیش از گذشته فراهم شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ریاست آموزش و پرورش استان تعامل بسیار خوبی با حوزه دارد و تاکنون هم از ظرفیت روحانیون استفاده مطلوبی  کرده اند، اما به دلیل گستردگی کار لازم است این بخش تقویت شود.

آیت الله باریک بین خاطرنشان کرد: حضور مسئولین کشوری در استان ها می تواند مشکلات مردم را با سرعت بیشتری برطرف کرده و انگیزه کارکنان را برای خدمت بیشتر کند.

*استقبال خانواده های دانش آموزان از حضور روحانیون در مدارس

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا، گفت: امنیت و آسایش موجود در جمهوری اسلامی مرهون رشادت های شهدا به ویژه 5 هزار شهید روحانی و 36 هزار دانش آموز و 5 هزار شهید فرهنگی است که باید همیشه یاد وخاطره آنها را گرامی بداریم.

وی با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و حوزه، تصریح کرد: این دو نهاد همچون دو بازوی توانمند تلقی می شوند که با توسعه همکاری آنها می توان به موفقیت ها کمک کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: خوشبختانه امروز همکاری این دو نهاد در عرصه های مختلف دینی و تربیتی در زمینه اعزام مبلغ و مبلغه به مدارس جدی است و مورد استقبال خانواده های دانش آموزان قرار گرفته است.

برپایه این گزارش، تشکیل کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان قزوین، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حضور در مزار شهدا و زیارت امام زاده حسین(ع)، شرکت در جلسه شورای معاونین  آموزش و پرورش، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از دبیرستان نمونه دولتی شبانه روزی دخترانه اندیشه سبز و شرکت در همایش روحانیون اعزامی به مدارس از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش به استان قزوین می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha