پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نعمت الهی - قزوین

حوزه/ مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین از برگزاری بیش از 500 گفتمان دینی در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام علی نعمت الهی مدیر اداره کل تبلبغات اسلامی قزوین در سومین جلسه استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قزوین که با حضور حجت الاسلام مجتبی ملکی دبیر ستاد عالی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، مدیران حوزوی و آموزش و پرورش این استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین برگزار شد گفت: همکاری حوزه و آموزش و پرورش فرصت خوبی است تا روحانیت حضور جدی در مدارس داشته باشند.

وی افزود: اگرچه همه ما دغدغه دینی داریم و نگران نسل جوان هستیم باید بین دو مفهوم فرهنگ دینی و تربیت دینی  تفاوت قائل شد .

این مسئول فرهنگی ادامه داد: مقوله تربیت دینی نیاز به مربی مسلط و آشنا به مباحث علمی و دارای امکانات دارد تا بتواند وظایف اصلی خود را به نحو احسن انجام دهد.

حجت الاسلام نعمت الهی عنوان کرد: اگراصول تربیت دینی در مدارس رعایت شود به نقطه مطلوب رسیده ایم و حضور طلاب درمدارس فرصت مغتنمی است که باید با آمادگی و به عنوان مربی دینی وارد مدارس شوند.

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: باید با تربیت مربیان دینی در مدارس از ظرفیت خود مدارس هم در جهت تربیت دینی دانش آموزان استفاده شود.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به سه شکل اعزام مبلغ و مبلغه، برگزاری نماز های جماعت با همکاری اداره آموزش و پرورش و برگزاری گفتمان های دینی در مدارس حضور دارد و تاکنون 265 مبلغ و 40 مبلغه برای انجام امور به این فعالیت ها به مدارس استان اعزام شده اند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه خود معلمان نقش مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارند گفت: معلم ها و دبیران مدارس به عنوان یک الگو برای دانش اموزان مطرح هستند ولی متاسفانه برخی اوقات مشاهده می شود که این دبیران از انجام برخی وظایف خود در جهت تربیت دینی دانش آموزان شانه خالی می کنند و یا برخورد دوگانه با موضوع پیدا می کنند.

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: این اداره کل در جهت برگزاری گفتمان های دینی 510 جلسه گفتمان دینی با موضوعات عفاف و حجاب، سبک زندگی، روابط اجتماعی، نحله های فکری، مبانی انقلاب و سایر موضوعات مورد نیاز دانش آموزان برگزار کرده است.

وی افزود: در برگزاری این گفتمان ها در مرکز پاسخ گویی به مسائل شرعی  تلاش می کنیم تا بیشتر از طلاب و گاهی هم از افراد آگاه و مسلط به موضوع و مسائل هم استفاده می کنیم.

حجت الاسلام نعمت الهی تاکید کرد: گفتمان های دینی به دلیل استقبال و تمایل خود دانش آموزان، مدیران مدارس و اولیاء فرصت خوبی است تا مسائل مرتبط به قشر دانش آموز را از طریق گفتگو به آنها انتقال داد.

این مسئول فرهنگی اظهار کرد: عدم برخورد منصفانه با طرح، مشکلات اعتباری و برتر جلوه دادن علوم ریاضی و تجربی  و بی توجهی به مسائل دیگر از جمله تهدیدات و مشکلات برگزاری گفتمان های دینی است.

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: در جهت استفاده از ظرفیت های دانش آموزان استان در برگزاری مراسم های دینی و مذهبی 800 مداح و 900 هیئت مذهبی دانش آموزی در استان شناسایی و تشکیل پرونده داده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha