شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مجتبی ملکی - آموزش و پرورش

حوزه/ دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: مهمترین گام در همکاری حوزه و آموزش و پرورش باور کردن ضرورت تعامل این دو نهاد علمی است که تا حدودی محقق شده است و با تصویب قوانین و ایجاد برنامه‌های نظام‌مند و ایجاد ظرفیت‌های جدید می‌توان به همکاری این دو نهاد کمک کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ارسال  نامه نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش برای افزایش همکاری‌ با حوزه  گفت: ظرفیت آموزش و پرورش برای همکاری‌های دو مجموعه بسیار بالا است و تا کنون نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم که با همکاری و همدلی مسئولین دو مجموعه، شاهد افزایش همکاری‌ها باشیم.

وی افزود: بخشی از قوانین آموزش و پرورش توسط نمایندگان تصویب می‌شود و بخشی از این قوانین نیز بر عهده دولت، شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی است که می‌توانند در تصویب قوانین برای افزایش همکاری قانونمند این دو مجموعه گام موثری بردارند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بیان کرد: نگرش بسیار خوبی مبنی بر تعامل این دو مجموعه فرهنگی و فرهنگ‌ساز و اجرایی کردن سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سیاست‌های ابلاغی رهبری به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: حوزویان می‌توانند در چهار عرصه تربیتی و تبلیغ، پژوهش، آمورش منابع انسانی و برنامه‌ریزی کتب درسی؛ ورود کنند و در تحقق اهداف آموزش و پرورش یاری گر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان این که باور کردن ضرورت تعامل حوزه و آموزش و پرورش مهم‌ترین گام است که تا حدودی محقق شده است گفت: با تصویب قوانین و ایجاد برنامه‌های نظام‌مند و ایجاد ظرفیت‌های جدید می‌توان به همکاری این دو نهاد کمک کرد.

وی با اشاره به اقدامات مناسبی که در این ستاد برای همکاری‌های دو نهاد صورت گرفته است ابراز داشت: کار ما بیشتر کار ستادی است، نه اجرایی و نقش حلقه وصل و هماهنگ کننده دو مجموعه را بر عهده داریم و اقدامات ستاد برای سیاست گذاری و تدوین برنامه‌های مورد نیاز دو مجموعه است.

اساس محور تعلیم و تربیت،  قرآن و سنت پیامبر(ص) باشد

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش افزود: بر اساس سند تحول بنیادین که از سوی وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است، آموزش و پرورش باید اساس تعلیم و تربیتی خود را از قرآن و سنت پیامبر(ص) برداشت کند، اجرایی و عملیاتی شدن این کار، باید توسط نیروهای حوزه علمیه و روحانیت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یکی از ارکان اصلی در تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش است گفت: ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در زمینه‌های پژوهشی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی تصریح کرد: یکی از زمینه‌هایی که حوزه‌های علمیه می‌تواند با آموزش و پرورش همکاری کند، تدوین محتوای آموزشی است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های علمی و دینی با حضور اساتید حوزه از دیگر برنامه‌های ستاد است که تا کنون نیز کارگاه‌های خوبی برگزار شده است و برای سال جاری نیز کارگاه‌هایی در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش یاداور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای ارتقا علمی معلمان در علوم دینی از دیگر برنامه‌های ستاد در سال جاری است .

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha