پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی انصاری - قزوین - آموزش و پرورش

حوزه/ معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: در مدارس باید ظرفیت های جدید تبلیغی برای روحانیون ایجاد شود تا این افراد سهمی در تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی انصاری معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان در سومین جلسه استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قزوین که با حضور حجت الاسلام مجتبی ملکی دبیر ستاد عالی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و مدیران حوزوی و آموزش و پرورش این استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: تحول اساسی و بنیادین در  نظام تعلیم و تربیت و تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به این امر اشاره شده است.

وی افزود: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید از همه ظرفیت ها و نهاد های درون نظام استفاده شود که یکی از این نهاد های مهم حوزه های علمیه هستند و در این راستا ستاد همکاری های حوزه  وآموزش و پرورش تشکیل شده که در شورای مرکزی ریاست آن برعهده مدیر حوزه های علمیه کشور، قائم مقام آن وزیر آموزش و پرورش و دبیر کشوری هم حجت الاسلام مجتبی ملکی است.

این مسئول ادامه داد: در استان های کشور هم رئیس ستاد بر عهده نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، نائب رئیسی بر عهده مدیر کل آموزش و پرورش و دبیری آن بر عهده معاون پرورشی و تربیتی هر استان می باشد و مدیران مدارس حوزوی ، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و ستاد اقامه نماز هم اعضای این ستاد به شمار می روند.

 حجت الاسلام انصاری عنوان کرد: از آنجا که موضوع فعالیت حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تربیت دینی افراد است معتقدیم که هم در بحث قالب، شکل و نوع تعامل و هم در بحث محتوا بین این دو نهاد باید همکاری و تعامل وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: جلسات این ستاد از زمان تشکیل به طور مرتب و مستمر برگزار شده و استان قزوین تنها استانی است که در بحث هزینه های ایاب و ذهاب روحانیون مستقر در مدارس امین ورود پیدا کرده و آن را اجرایی نموده است.

وی افزود: در پیشبرد فعالیت های این ستاد هر چه همکاری ها قانونمند شده و با برنامه پیش برویم  موانع حضور و همکاری روحانیون در مدارس برداشته می شود.

این مسئول بیان کرد: در مدارس باید ظرفیت های جدید تبلیغی برای روحانیون ایجاد شود تا این افراد سهمی در تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان داشته باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha