دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 344710
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
علی انصاری - قزوین - آموزش و پرورش

حوزه/ معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین از آشناسازی دانش آموزان این استان با سیره حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با اجرای طرح "مصباح الهدی" خبر داد.

حجت الاسلام علی انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اعلام این خبر، بیان کرد: طرح "مصباح الهدی"، برای نخستین بار با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت و ائمه اطهار (ع) و سبک زندگی اسلامی- ایرانی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، در مدارس استان قزوین اجراء می شود.

وی افزود: آشنایی دانش آموزان با زندگی نامه و سیره نظری و عملی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین (ع)، توسعه، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) در دانش آموزان، پاسخگویی به مسائل دانش آموزان در موضوعات دینی و مذهبی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: بر اساس این طرح که از آن به عنوان طرح انس با اهل بیت (علیهم السلام) یاد می شود و به صورت کشوری و در استان های مختلف برگزار می گردد،  هر استان موظف به تبیین سیره نظری و عملی یکی از ائمه معصوم(ع) شده است که در این بین سهم استان قزوین، شناساندن ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) می باشد که مدارس استان فعالیت خود را در مورد سبک زندگی و روایات و احادیث ثامن الحجج (ع) برنامه ریزی و اجرا می کنند.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: برای اجرای این طرح شیوه نامه و دستورالعمل های آن همراه با پیشنهادات و اقدامات اجرایی به تمامی مناطق و مدارس استان ارسال شده و دبیرخانه آن نیز در سطح معاونین و صاحب نظران این عرصه در اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح گفت: پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در ابتدای مراسم آغازین مدارس در هر روز و در آغاز جلسات اداری و آموزشی، برگزاری جشنواره های هنری اعم از نقاشی، روزنامه دیواری، سرود، فیلم کوتاهف داستان کوتاه و دل نوشته، مسابقات ورزشی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، فضاسازی و نصب جملات و احادیث در مدارس و درج احادیث در حضرت در سربرگ مکاتبات اداری، تولید منابع دیداری و شنیداری، برگزاری اردوهای زیارتی، مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه های فرهنگی، معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت توسط آموزگاران و دبیران مدارس از جمله برنامه ها و اقدامات در نظر گرفته برای اجرای این طرح می باشد.

وی در پایان یادآورشد: مدارس استان تا پایان فروردین ماه سال ۹۴ فرصت دارند فعالیت های برگزیده و برتر خود را در زمینه های مشخص شده در شیوه نامه، به آموزش و پرورش منطقه ارسال کنند، ادارات مناطق نیز تا پایان اردیبهشت ماه ۹۴ فعالیت های برگزیده مدارس را به اداره کل ارسال خواهند کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha