پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 344911
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
آزمون

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران قزوین، از برگزاری مرحله استانی المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

خانم منصوره بیگم حاج میرصادقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اعلام  این خبر گفت: آزمون های المپیاد علمی طلاب حوزه های علمیه خواهران با هدف ایجاد افزایش انگیزه مطالعه، رقابت سازنده و ارزیابی سطح علمی طلاب مدارس، شناخت استعدادهای برتر و ارائه خدمات ویژه به مستعدین و فراهم آوردن بسترهای مسابقات علمی طلاب به صورت متمرکز و هم زمان در حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقات در سه مرحله مدرسه ای، استانی و کشوری در تاریخ های مشخص برگزار می شود که برگزیدگان هر مرحله به مرحله بعدی راه پیدا می کنند.

این مسئول ادامه داد: مرحله استانی این المپیاد علمی در قزوین همزمان با سراسر کشور، صبح روز جمعه، 1 اسفند ماه، در مدرسه علمیه کوثر قزوین  برگزار خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران قزوین با اشاره به شرکت کنندگان این دوره از مسابقات اظهار کرد: شرکت کنندگان این دوره از مسابقات در دو مقطع سطح 2 پایه های 2 تا 5 و سطح 3 در گرایش فقه و اصول در مرحله مدرسه ای در 20 آذرماه امسال به رقابت پرداختند و نفرات برگزیده این آزمون به مرحله استانی و منطقه ای راه یافتند.

خانم میرصادقی عنوان کرد: در مرحله مدرسه ای تعداد 106 نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران قزوین شرکت کرده بودند که از بین این تعداد 21 نفر توانستند با کسب بیشترین امتیازات به مرحله بعدی راه پیدا کنند.

وی افزود: برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری که آزمون آن در روز جمعه 4 اردیبهشت ماه در قم برگزار خواهد شد راه پیدا خواهند کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته این مسابقات از حوزه های علمیه خواهران قزوین، خانم اعظم السادات سید رضایی توانست در سال 91 رتبه اول کشوری در پایه دوم و در سال 92 رتبه دوم کشوری در پایه سوم را کسب نمایند که موجب افتخار حوزه های علمیه این استان است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha