پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی قزوین

حوزه/ رئیس جمهور آمریکا و متحدان او که جنایت های فراوانی را انجام داده، جزء امامان نار محسوب می شوند که هم خود و هم پیروانشان را به سوی آتش رهنمون می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه تفسیر هفتگی قرآن که شب گذشته در امام زاده اسماعیل(ع) قزوین برگزار شد گفت: منبع هر نوع عزتی خداوند است و مومنین در سایه ارتباط با خدا، رسول و کتاب آسمانی عزیز شده و به عزت دست پیدا می کنند.

وی افزود: میزان عزت و عظمت هر شخص به میزان و نحوه ارتباط فرد بستگی دارد و هر چه این ارتباط قوی تر، عمیق تر و نزدیک تر باشد، به همان اندازه عزت و عظمت فرد هم بالا می رود.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در برابر عزت و عظمت خداوند هیچ کس حق ندارد وانمود کند من هم کسی هستم، چرا که اگر فردی چنین ادعایی بکند خداوند او را خوار و ذلیل می کند و فرعون کسی بود که وارد این حریم شد و ادعای خدایی کرد و انا ربکم الاعلی گفت و خداوند هم او را خرد کرد.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: در عصر ما هم آدم هایی هستند که تا به موقعیتی می‌رسند ادعای بزرگی می کنند و این گونه حرکات، رفتارهای خطرناکی است که باید یک نفر عواقب این کار را به آنها گوشزد نموده و او را متوجه نماید که هر عزتی از سوی خداست.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه های قزوین با ذکر این نکته که حمیت و تعصب بی جا از جمله اخلاق زشت جاهلی بود اظهار کرد: حمیت و تعصب جاهلی از جمله صفاتی بود که کافران صدر اسلام گرفتار آن بودند و در مقابل آیات الهی و آموزه های نجات بخش اسلامی، دین آباء و اجدادی خود را مطرح می کردند.

حجت الاسلام عابدینی بیان کرد: این حمیت و تعصب محدود به آن دوران نیست و امروز هم اگر کسی در زندگی خود گرفتار اخلاق و گفتار بد، دروغ، غیبت، ظلم، حرام خواری، کبره و سایر صفات ناپسند باشد و قصد نداشته باشد از این گونه صفات دست بردارد او هم گرفتار حمیت و تعصب جاهلی است.

مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ادعاهای قومیتی و قوم خود را برتر از دیگران دیدن هم بوی عصبیت می دهد و باید توجه کنیم که تنها معیار برتری و کرامت انسان ها فقط تقواست.

امام جمعه موقت قزوین با انتقاد از برخی رسوم رایج بین مردم گفت: در فرهنگ دینی ما هر رسم ملی دارای ارزش نیست و اگر رسم ملی ما با دین الهی و اسلامی منافات داشته باشد ما اصرار داشته باشیم که پای آن بایستیم، این هم نوعی حمیت جاهلی محسوب می شود.

وی ادامه داد: نمونه این کار، سبزه گره زدن است که نوعی شرک محسوب می شود و در حالی که آیات و احادیث مختلفی در مورد ریشه گرفتاری ها، رفع آنها و برآورده شدن حاجات وجود دارد و علی رغم اینکه خداوند فرموده "من یتق الله یجعل له مخرجا" باز برای حل مشکلات خود به سراغ گره زدن سبزه می رویم.

حجت الاسلام عابدینی گفت: آدم هایی که گرفتار تعصب و حمیت هستند خداوند رشته و ریسمان ایمان را از گردن آنها باز می کند، چون این دو باهم جور در نمی آیند و چنین افرادی در روز قیامت با انسان های دوران جاهلیت محشور خواهند شد.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه های قزوین با ذکر این نکته که در بحث امام به تعبیر قرآن امامان نور و نار وجود دارد گفت:  در قرآن کریم امامان نور، ائمه هدی(ع) هستند که خداوند آنها را با جمله "وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا" معرفی می کند که این امامان، مردم را به پیروی از امر خداوند و به سوی نور و روشنایی دعوت می کنند.

وی ادامه داد: در مقابل ائمه نور، امامان آتش هستند که مردم را به سوی ظلمت و جهنم دعوت می کنند که فرعون، قارون و آنهایی که در دنیا نسبت به بقیه ظلم می کنند جزء اینها هستند.

مدرس حوزه و دانشگاه از اوباما و متحدان وی به عنوان امامان نار نام برد و گفت: رئیس جمهور آمریکا و متحدان  او که جنایت های فراوانی را انجام داده، جزء امامان نار محسوب می شوند که هم خود و هم پیروانشان را به سوی آتش رهنمون می کنند.

امام جمعه موقت قزوین گفت: علی رغم این همه جنایات در حق بشریت، متاسفانه برخی افراد از این فرد به عنوان یک آدم باهوش یاد می کنند که باید به این گونه افراد یادآور شد که اگر او باهوش بود این همه ظلم و کشتار در هر روز در هر نقطه از دنیا انجام نمی داد و هم خود و پیروانش را گرفتار آتش نمی کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha