سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سید علی عماد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌ گفت: همکاری‌های خوبی بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه وجود دارد، ولی هنوز نسبت به نیازها و ظرفیت‌ها تا وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید با همکاری و همدلی این وضعیت ارتقا یابد.

حجت الاسلام و المسلمین عماد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»،  ضمن تقدیر از دغدغه نمایندگان مجلس در ارسال نامه ای به وزیر آموزش و پرورش گفت: همکاری حوزه و آموزش و پرورش یکی از موضوعات مهمی است که بارها مورد تاکید رهبری قرار گرفته است، آموزش و پرورش متولی آموزش عمومی در کشور و مکانی است که نیروی انسانی را برای عرصه کار و اقدام در صحنه های  اجتماعی، فرهنگی،علمی و... تربیت می‌کند و مهم‌ترین بخش تعلیم و تربیت را شکل می‌دهد.

آموزش بر پایه تربیت استوار است

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش علاوه بر آموزش بر پایه تربیت نیز استوار است گفت: برای تربیت باید اهمیت بسیاری قائل شد و برای رسیدن به این هدف از ظرفیت‌های موجود تربیتی استفاده کنیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه "سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" را برای ایجاد تحول بسیار مهم دانست و گفت: حوزه علمیه به عنوان یک نهاد علمی و دینی و تولیدگر هنجارهای تربیتی، اخلاقی و تهذیبی است و  باید در برنامه‌ریزی‌های اجرای سند تحول بنیادین مشارکت داشته باشد.

 ورودی‌های حوزه از آموزش و پرورش اند

وی  بیان داشت: ورودی‌های حوزه از آموزش و پرورش تأمین می‌شوند بنابراین حوزه هم به لحاظ حقوق شهروندی وظیفه دارد دانش‌آموزان به خوبی تربیت شوند و هم به این دلیل که طلبه‌ها از آموزش و پرورش وارد حوزه می‌شوند به نفع حوزه است که دانش‌آموزان یک تربیت اسلامی  داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عماد با بیان اینکه حوزه و آموزش و پرورش نمی‌توانند از یکدیگر دور باشند و این ضرورت را هیچ‌کسی نمی‌تواند انکار کند گفت: اگر بخواهیم این مسئولیت را ایفا کنیم نیازمند یک همکاری منسجم بین این دو نهاد هستیم.

وی افزود: در حقیقت ضرورت جدی است که هم نهاد آموزش و پرورش  و هم حوزه علمیه با یک مطالعه دقیق اولویت‌های همکاری را معین و فضای کار را مشخص کنند.

معاون پژوهش حوزه گفت: آموزش و پرورش گسترده‌ترین نهاد آموزشی کشور است و نزدیک به 11 میلیون نفر را در بر می‌گیرد و با توجه به تعداد بسیار بالای معلمانی که در این نهاد تدریس می‌کنند، یک ظرفیت بسیار بزرگی را برای شناسایی نیازها به وجود آورده است.

 انتظار از مجلس بیش از این است

وی با اشاره به نامه‌ای که تعدادی از نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش برای افزایش همکاری با حوزه علمیه نوشتند گفت:  کار نمایندگان  در خور تقدیر است و انتظار می رود  زمینه‌ قانونی کردن تعامل این دو نهاد را فراهم کنند تا در این شرایط همکاری‌ها افزایش بیشتری یابد.

حجت الاسلام و المسلمین عماد گفت: همکاری‌های خوبی بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه است ولی هنوز نسبت به نیازها و ظرفیت‌ها تا وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید با یک همکاری  و همدلی این وضعیت ارتقا یابد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha