جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مجتبی ملکی - آموزش و پرورش

حوزه / مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به تقویت برنامه‌های دینی در مدارس، گفت: ۱۱ عنوان برنامه فرهنگی دینی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندارن، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، امروز در جلسه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران با گرامی داشت شهادت 5 هزار شهید روحانی و 41 هزار شهید فرهنگی و دانش آموز کشور، اظهار داشت: یاد و خاطره سه شهید دانشجو را در 16 آذر باید گرامی داشت چون در این روز یک جریان فرهنگی آفریده و خلق شده و فریاد حیات و زنده بودن روحیه استکبارستیزی در بین دانشجویان بوده است.

وی افزود: دانشگاهیان و دانشجویان باید میراث ارزشمند استکبارستیزی را پاس بدارند و انتقال دهنده این فرهنگ به نسل های آتی علمی و دانشگاهی شوند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مازندران استان گردشگرپذیر بوده که باید اقدامات فرهنگی از سوی نهادهای دینی و فرهنگی استان صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه روحانیون باید در انتشار کتب دینی با هدف جذب مخاطبان دانش آموزی بیشتر اهتمام کنند، گفت: خطبه‌های روحانیون و برنامه‌های مساجد علما در حوزه گفتمان های دانش آموزی باید بیشتر شود.

وی با اعلام اینکه سرانه اطلاعات فضای مجازی در سال 2012 به ازای هر نفر در کره زمین هشت گیگا بایت است، افزود: پیش بینی می‌شود این سرانه در سال 2025 به ازای هر فرد هزار گیگا بایت شود.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 85 درصد اطلاعات موجود در فضای مجازی به زبان انگلیسی بوده و در واقع فرهنگ غرب در فضای مجازی غلبه کرده است، تصریح کرد: کتب دینی به زبان های مختلف دنیا باید توسط علمای دین انتشار یابد تا دین در جهان اسلام ترویج شود.

وی، با اعلام اینکه حوزه‌های علمیه باید نسبت به تولید کتب علوم اجتماعی، تاریخ، روان شناسی و جامعه شناسی برای آموزش و پرورش اهتمام کنند، افزود: تامین خوراک دینی و عقیدتی مدارس و دانشگاه‌ها از طریق حوزه‌های علمیه جدی گرفته شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگرش حوزه‌های علمیه به سمت کودک‌گرایی و جوان‌گرایی باشد، گفت: از این طریق باید کودک و جوان دینی تحویل جامعه دینی دهیم  .

حجت الاسلام و المسلمین ملکی، با اشاره به اینکه عرصه تربیتی و تبلیغ را در مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تقویت می کنیم، افزود: به دنبال توسعه مقوله پژوهش های دینی در دستگاه تعلیم و تربیت هستیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر ارتقا شاخص های کیفی نیروی انسانی از سیاست های اصلی وزیر آموزش و پرورش در برهه کنونی است، گفت: هر آموزگار در مدرسه باید در کنار تعلیم، تربیت و موضوعات پرورشی را به دانش آموزان ارائه دهد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 11 عنوان برنامه فرهنگی، پرورشی و پژوهشی از سوی مرکز همکاری های حوزه و آموزش و پرورش برای اجرایی شدن تدوین شده است، افزود: امسال برای نخستین بار بخشنامه ای با امضای مشترک رئیس حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش برای حوزه های علمیه و ادارات آموزش و پرورش استان ها ارسال کردیم تا این تعاملات بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید تقویت شود، گفت: با توجه به اینکه نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس کمیته استانی بوده، ترکیب آن از حیث کیفی و کمی موثر است.

وی با بیان اینکه مازندران از استان‌های پیشتاز در حوزه بهره‌مندی از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه است، افزود: امیدواریم با این ترکیب استانی بتوانیم شاهد تربیت غنچه‌های نوشکفته به عرصه تعلیم و تربیت به سمت معارف دینی باشیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha