پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله طبرسی

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر تقویت حوزه های علمیه گفت: ماندگاری حوزه ها به خاطر مردمی بودن آن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جشن گلریزان ساخت استاد سرا در مدرسه علمیه چهارده معصوم بهشهر،  بر ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه درتاریخ با کمک های مؤمنان اداره می شد و امروز نیز همین شرایط وجود دارد.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران، تربیت طلاب و روحانیان مجرب را یکی از وظایف و رسالت های تاریخی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم محرم، رمضان، تبلیغ و ارشاد در جامعه حفظ شود نیازمند حضور روحانیت در جامعه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران نیز در این مراسم  با تأکید بر این که خانواده ها باید فرزندان خود را برای ثبت نام در حوزه های علمیه تشویق کنند، خاطرنشان کرد: تحصیل در دستگاه امام زمان(عج) افتخار بزرگی است که نصیب هر فردی نخواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخچه مدرسه علمیه 14 معصوم(ع) زینوند بهشهر اشاره کرد و گفت: بنای اولیه احداث این مدرسه علمیه در اوایل دهه 60 از سوی یکی از مؤمنان و خیران نیک اندیش این منطقه آغاز شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدرسه علمیه 14 معصوم(ع) زینوند بهشهر یکی مدارسی است که طبق قانون مصوب شورای عالی حوزه های علمیه کشور به صورت هیأت امنایی اداره می شود، گفت: در حال حاضر 76 طلبه، شش استاد و پنج کادری اداری در این مدرسه علمیه مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha