شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طاهری مازندران

حوزه/ مدیر حوز‌ه علمیه استان مازندران با اشاره به اینکه خانواده‌های بسیاری،علاقمند به تربیت فرزندان دینی در جامعه هستند، گفت: با توجه به جمعیت استان، تعداد «مدارس امین» در مازندران افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری امروز در جلسه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار گرفتیم که خانواده ها، فرزندان خود را در مدارسی جذب می‌کنند که زمینه‌های رشد و تکامل فرزندان آنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم همه اهداف دینی و ارزشی مدنظر امام راحل و رهبری را اجرایی کنیم، افزود: ترویج فعالیت این ستاد نیاز به همکاری‌های همه جانبه دارد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه ایجاد مدارس امین فرصت مناسبی برای خانواده‌هایی فراهم کرد که فرزندان آنان مذهبی‌تر شوند و با معارف دینی بیشتر آشنا شوند، تصریح کرد: لازمه ایجاد مدارس امین، ورود دانش آموزان به حوزه‌های علمیه نیست ولی این مدارس بسیار امن‌تر و مذهبی‌تر از سایر مدارس است.

عدم تناسب برنامه‌های دینی و فرهنگی در جامعه

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران نیز با اشاره به اینکه دشمن با بهره گیری از تکنولوژی روز در تلاش است باورهای دینی فرزندان ما را خدشه وارد کند، گفت: تناسب لازم بین برنامه های فرهنگی و آموزشی در جامعه ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه رسالت حوزه های علمیه و دینی با جابجایی دولت‌ها تغییر نمی‌کند، افزود: نباید در پیچ و خم ضوابط اداری، گفتمان‌های دینی را در جامعه خدشه دار کنیم.

مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران با انتقاد از ترویج بدعفتی در جامعه، تصریح کرد: باید از سوی دستگاه تعلیم و تربیت و دانشگاه ها، فرزندان دینی و اسلامی برای جامعه تقویت کنیم.

حجت الاسلام غفاری بیان کرد: از تلاش سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی برای ترویج گفتمان‌های دینی و معارف عقیدتی در جهت هم افزایی و تقویت فعالیت ستاد همکاری های حوزه علمیه صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود 20 مدرسه علمیه خواهران و سه هزار طلبه در استان، تصریح کرد: همچنان آماده جذب بانوان طلبه برای توسعه فرهنگ دینی در حوزه های علمیه هستیم.

انتشار 6 جلد کتاب پاسخگویی به شبهات دینی

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز با اشاره به تداوم همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش مازندران، گفت: همکاری‌های این نهاد برای توسعه دبیرستان‌های معارف و ترویج گفتمان‌های دینی مناسب است.

وی با بیان اینکه 25 هزار شبهه دینی دانش آموزان شمارش کردیم، افزود: تاکنون شش جلد کتاب پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان استان منتشر شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از اجرای طرح شش ساله مصباح الهدی در استان خبر داد و گفت: نهاد دینی استان در راستای ترویج معارف دینی در جامعه پیشتاز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha