سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا از برگزاری اولین سمینار علمی فرهنگ جهاد با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در نشست خبری اولین سمینار علمی فرهنگ جهاد که پیش از ظهر امروز در موسسه فرهنگی پژوهشی روایت سیره شهدا برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این سمینار، اظهار داشت: اهمیت دین اسلام برای دو عنصر فرهنگ و جهاد، جایگاه حوزه در علمداری تبیین و ترویج معارف دین و فرهنگ جهاد و تبیین مبانی کلامی، فقهی، اخلاقی و تربیتی فرهنگ جهاد از جمله اهداف این سمینار می باشد.

وی با اشاره به این که حوز های علمیه متولی تبیین، تبلیغ و ترویج مفاهیم دینی بوده و هستند، ابراز داشت: این احساس امروز به وجود آمده که در حوزه با تمام تلاش های انجام شده، حق باب جهاد ادا نشده است در این راستا این حرکت را آغاز کرده ایم تا بتوانیم این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم.

رئیس هیأت امنای موسسه فرهنگی پژوهشی روایت سیره شهدا گفت: این سمینار روز سه شنبه 5 اسفند از ساعت 8 الی 18 با قرائت پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفا برگزار خواهد شد.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان ساخت: آیت الله حسینی بوشهری با موضوع «تبیین ضرورت فرهنگ جهاد و نقش حوزه در پاسخ به این نیاز»، حجت الاسلام والمسلمین کعبی با موضوع: «بررسی مسائل فقهی در باب جهاد»، حجت الاسلام والملسمین عابدی با موضوع: «مسائل مورد ابتلاء نظام اسلامی در حوزه فرهنگ جهاد»، حجت الاسلام والمسلمین طائب با موضوع: «سیره جهادی معصومین در عصر حضور»، حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان با موضوع: «بازشناسی مبانی جهاد سلفی تکفیری»، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با موضوع: «چیستی و فلسفه فرهنگ جهاد»، سردار ربیعی با موضوع: «مطالبه علمی مراکز نظامی از حوزه» و بنده نیز با موضوع: «شاخص های فرهنگ جهاد» صاحب نظران و سخنرانان این سمینار می باشند.

این مبلغ حوزوی با اشاره به اینکه معرفی، تبیین و الگوسازی مدال آوران در تمام دنیا مرسوم است، تصریح کرد: در این کشورها، بالاترین مقام، این مدال را بر گردن مدال آوران انداخته و از همگان دعوت می کند از این مدال آور الگوبرداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: قرآن کریم نیز از این رسم مستثنی نیست و بالاترین مدال را جهاد معرفی کرده و مدال مجاهدان را شهادت قرار داده است.

وی افزود: نکته قابل توجه در آیات الهی این است که خود خداوند متعال این مدال را بر گردن آنان می اندازد.

رئیس هیأت امنای موسسه فرهنگی پژوهشی روایت سیره شهدا با بیان این مطلب که هرچه مدال باارزش تر باشد، ساخت تقلبی آن نیز بیشتر است، اظهار داشت: امروز دنیا گرفتار مجاهدانی تقلبی به نام داعش، القاعده، النصره، طالبان و ... شده که باید آنان را شناخت و با تبیین درست اسلام و فرهنگ جهاد، این گروه ها را از میدان خارج کرد.

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: این سمینار سال آینده، بین المللی خواهد بود و در آن فراخوان مقاله نیز خواهیم داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha