جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مسئولان باید به دور از مسائل جناحی و این که به دنبال مقصر باشند،‌ خالصانه برای حل مشکلات چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار مدیرعامل بانک تجارت با بیان این که مشکلات بانکی موجود، تنها به دلیل تحریم ها نیست، تصریح کردند: بر اساس گزارش هایی که در این عرصه ارائه شد، مشخص می شود که اغلب مشکلات موجود، به دلیل مسائل داخلی است.

ایشان ادامه دادند: فعالیت مؤسسات مالی اعتباری بدون مجوز خطر بزرگی برای اقتصاد کشور است که لازمه اهتمام جدی مسئولان به این مسأله است. البته باید بدانیم که حل مشکلات بانک‌ها نیازمند حمایت و حضور دولت، مجلس، دستگاه قضایی و متفکران اقتصادی است.

این مرجع تقلید با اشاره به مذاکرات هسته ای و مباحثی که درباره برداشته شدن تحریم ها مطرح می شود، گفتند: معلوم نیست تا چه زمانی تحریم‌ها ادامه داشته باشد، چراکه تعبیراتی که تحریم‌ کنندگان به کار می‌برند، تعابیر تلخی است و مشخص نیست توافقی در رفع تحریم‌ها صورت بگیرد.

ایشان اضافه کردند: در چنین شرایطی، اتکا به داخل کشور و تلاش در رفع مشکلات اقتصادی با تکیه بر توان داخلی، نقش مهمی در رفع معضلات اقتصادی خواهد داشت.

حضرت‌ آیت الله مکارم شیرازی، غیر ممکن دانستن حل مشکلات اقتصادی را اشتباه دانستند و گفتند: در سال‌های پس از انقلاب، تجربه به ما نشان داده که همه مشکلات قابل حل است، منتهی حل برخی از مشکلات ممکن است عوارض و ناملایمت هایی داشته باشد، از این رو برخی از آن هراس دارند.

ایشان ادامه دادند: اراده و پشتکار مسئولان در حل مشکلات کشور نقش تأثیرگذار و اساسی دارد، از این رو همه باید دور از مسائل جناحی و این که به دنبال مقصر باشند،‌ خالصانه برای حل مشکلات چاره اندیشی کنند.

معظم له حل مشکلات داخلی را راهکاری برای آسوده شدن تحمل و حل مشکلات خارجی عنوان کردند و خاطرنشان ساختند: در این عرصه دولت باید کارگروه فعالی برای حل مشکلات اقتصادی تشکیل دهد تا بانک‌ها بتوانند به راحتی خدمات خود را به مردم ارائه دهند. نتیجه چنین کاری موجب می شود تا چرخ اقتصاد به حرکت افتد، چراکه اگر مشکلی در بانک‌ها ایجاد شود، کل نظام اقتصادی کشور آسیب می بیند.

ایشان خاطرنشان کردند: امروز برخی از مردم بانک‌ها را به ساخت و ساز با اموال آنها متهم می‌کنند؛ عملکرد بانک‌ها باید به شکلی باشد که چنین اتهاماتی به شما وارد نشود، پول مردم باید در چرخه اقتصادی به کار گرفته شود؛ خرید املاک از سوی بانک‌ها به کشور و هم به خود آنها لطمه می‌زند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی رفع گرفتاری و موانع از سر راه سرمایه‌گذاران اقتصادی را برای توسعه اقتصاد کشور مهم دانستند و گفتند: بسیاری از افرادی که در ساخت و ساز و کارهای اقتصادی دیگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به دلیل این‌که مردم پولشان را نمی‌دهند، به بانک‌ها بدهکار شده‌اند و از سوی بانک‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند.

ایشان در پایان با تأکید بر این که نباید نسبت به مشکلات دیگران، خود را بی تفاوت نشان دهیم، تصریح نمودند: بانک‌ها فارغ از ضوابط و قوانین، باید در پی راه حلی باشند که با این افراد کنار بیایند؛ نباید این‌گونه باشد که هرکس تنها مشکل خودش را ببیند و به دیگری کاری نداشته باشد؛ اگر همه خالصانه به فکر حل مشکلات جامعه باشند مسلما خداوند نیز کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha