پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، تصریح کردند: مسأله مذاکرات تا به حال به صورت آبرومند پیش رفته و دعا می‌کنیم این مذاکرات به صورت آبرومند ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید  امروز در دیدار با رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ضمن تمجید از عملکرد دولت  اظهارداشتند: کارهای خوبی در دولت یازدهم انجام شده است، در مسایل اقتصادی گام‌های مؤثر و مفیدی برداشته شده و در زمینه مسایل درمانی و پزشکی پیشرفت‌ها مؤثر و ملموس است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با همت دولتمردان، مرتفع شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفتش با پرداخت یارانه نقدی از ابتدای شروع این طرح افزودند: دولت و مجلس باید دست در دست هم دهند تا بتوانند معضل یارانه‌ها را که آثار سوئی بر اقتصاد کشور داشته است، حل کنند.

ایشان با تأکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی، خاطر نشان ساختند: اگر پسوند «اسلامی» از «جمهوری» گرفته شود دشمنان به راحتی ایران را خواهند بلعید؛ لذا باید در مسایل فرهنگی ارزش‌های اسلامی را همواره مد نظر قرار داد.

این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری کنگره ضدتکفیری با حضور صدها اندیشمند از کشورهای اسلامی برای مواجهه با خطر گروه‌های تروریستی نظیر داعش، تصریح کردند: ریشه تفکر تکفیری با کار فرهنگی و فکری خشکانده می‌شود و باید در این زمینه فعال بود.

ایشان از قم به عنوان مرکز دینی فراکشوری و پناهگاه شیعیان و خاستگاه انقلاب ، یاد کرده و پرسش‌هایی پیرامون طرح‌های عمرانی استان نظیر طرح‌آبرسانی به این شهر مطرح کردند.

خبرنگار: یوسف شعبانعلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha