شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: ایمان به غیب، ولایت مداری، تکلیف مداری و استقامت چهار شاخص فرهنگ جهاد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عصر امروز در اولین سمینار علمی فرهنگ جهاد با اشاره به شاخص های فرهنگ جهاد، اظهار داشت: فرهنگ یعنی جهد، کوشش و تلاش حداکثری و ما کلمه جهاد را با شهادت می آوریم.

وی ابراز داشت: اولین شاخصه فرهنگ جهاد، ایمان به غیب است که خداوند متعال در سوره بقره می فرماید: «الذین یومنون بالغیب»؛ چراکه ایمان به غیب است که چشم عقل را باز و اراده را مستحکم می کند.

رئیس هیئت امنای موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا ادامه داد: برای نهادینه فرهنگ جهاد، باید ایمان به غیب و عالم ماوراء را تقویت کنیم.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان ساخت: ولایت مداری، شاخص دوم فرهنگ جهاد می باشد؛ البته برای ولایت مداری باید ولایت فهمی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: امروز ما در بحث ولایت مداری مشکل داریم و متأسفانه برخی از سخنان  مقام معظم رهبری روی زمین مانده و عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اینکه تکلیف محوری شاخص سوم فرهنگ جهاد است، بیان داشت: این شاخص، از میان دو شاخصه ایمان به غیب و ولایت مداری بروز پیدا می کند.

رئیس هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا، استقامت را شاخصه چهارم فرهنگ جهاد عنوان کرد و گفت: باید در این موضوع همانند حضرت زهرا(س) به طور حداکثری آمده و با تمام دارایی وارد شویم.

این کارشناس فرهنگی در پایان اظهار داشت: اگر این چهار شاخصه اتفاق بیافتد، فرهنگ جهاد در قله قرار خواهد گرفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha