جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طبرسی - نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه / عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجوم شبکه‌های بیگانه علیه اعتقادات جوانان ایرانی، گفت: گفتمان‌های دینی در بین دانش آموزان برای مقابله با این تهدیدات تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی امروز در نشست همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش مازندران با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، اظهار داشت: روز دانشجو منشا یک تحول، فکر و اندیشه در نظام اسلامی بوده و صرفا در حد یک روز و زمان خاصی خلاصه شود.

وی با بیان اینکه در آن روز دانشجویان مبارز نظام اسلامی در برابر شاه ملعون مبارزه کرده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، افزود: در آن روز بود که جنبش های دانشجویی و نقش اثرگذار این قشر در تصمیم گیری های سیاسی جامعه نمود عینی پیدا کرده است.

رئیس شورای همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه مبنای تعلیمات در مدارس، حوزه و دانشگاه های کشور باید مبتنی بر تعلیم و تربیت باشد، تصریح کرد: زیرساخت و پایه انقلاب ایران، محمدی، قرآنی، علوی و دینی است.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه های علمیه ما باید تبدیل به یک جامعه قرآنی شود، افزود: این مراکز علمی فرهنگی باید فلسفه تشکیل انقلاب را برای جامعه تبیین کنند.

وی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی با ایجاد تحول دینی و فرهنگی جامعه ما را به سمت هدایت و رستگاری سوق داد، تصریح کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید در مقابله با عرفان های کاذب جدی باشند و دانش آموزان ما را از ابتدا به سمت معارف دینی و عقیدتی هدایت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با معیارهای علمی و اقدامات ترویجی دینی شناسانده می شود، گفت: سرمنشا ترویج این گفتمان ها آموزش و پرورش است .

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش اسلامی، دینی و مذهبی کامل دغدغه همگان است، افزود: آموزش و پرورش مهندس انسان ساز بوده و در ارتقا معارف دینی آحاد جامعه اثرگذار است .

این استاد حوزه، با بیان اینکه متاسفانه در دوران ستم شاهی معلمان و اساتید دانشگاه‌ها طاغوتی بودند، گفت: در برهه کنونی که دانش آموزان ما در نظام دینی زندگی می‌کنند، وظیفه معلمان و اساتید تبیین معارف دینی برای آنان است  .

وی با تاکید بر آشناسازی دانش آموزان با مقولات و آسیب‌های جنگ نرم و ماهواره، افزود: باید دردها و آسیب های اجتماعی صورت گرفته در مدارس با اجرای برنامه‌های ترویجی و تربیتی، زدوده شود.

این استاد حوزه، با اشاره به درپیش بودن ایام اربعین سالار شهیدان، گفت: حضور دانش آموزان و معلمان در مراسمات عزاداری سالار شهیدان پرشور باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha