شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبدالکریم  عابدینی قزوین

حوزه / داعشی هایی که در حال جنایت در سرزمین های اسلامی هستند از شرافت و کرامت نفس بهره ای نبرده و مثل سگ های هاری هستند که رژیم صهیونیستی آنها را به جان مسلمین انداخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جلسه تفسیر قرآن هفتگی که در امام زاده اسماعیل(ع) قزوین برگزار شد، گفت: اگر انسان در زندگی خود با قرآن، سیره و سنت معصومین (ع) زندگی کند و تمام امورات خود را با آنها هماهنگ کند، رحمت خداوند شامل حال او می شود و نفس اماره هم مغلوب او می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های قزوین افزود: اگر ما روشی غیر این را در پیش بگیریم، از رحمت خداوند دور شده و خداوند ما را به نفس اماره واگذار می کند. در این موقع در برابر مشکلات تبدیل به آدمی ضعیف و بدون سلاح خواهیم شد.

استاد حوزه عنوان کرد: انسانی که خود را در پناه دین قرار داده و ارزش کرامت نفس خود را فهمیده باشد، خودش را آلوده به گناه نمی کند.

وی بیان کرد: تواضع انسان ها در برابر گناه و عدم حساسیت به آن به دلیل عدم آگاهی از قیمت وجودی خویش است و هر کس که از قیمت خود آگاه باشد خود را فدای امورات بی ارزش نمی کند.

امام جمعه موقت قزوین با ذکر این نکته که با تقوا به کرامت می رسیم، اظهار کرد: بهترین راه برای دستیابی به کرامت نفس، رعایت تقواست. انسان های با تقوا کسانی هستند که خالق هستی با تمام عظمت و بزرگی خود در جان و دل آنها طلوع کرده و غیر خداوند در چشمشان حقیر است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، زندگی در حالت عدم آشنایی با معارف دینی را زندگی در عصر جاهلیت معرفی کرد وی گفت: اگر انسان با معارف دینی آشنا نباشد، جاهلی است که از مکان و کرامت خبر ندارد و مثل مردم اوایل بعثت، در زندگی جاهلی به سر می برد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اگر انسان خودش را تحت بارش باران وحی الهی قرار دهد، ارزش وجودی پیدا کرده و تبدیل به طلایی می شود که حاضر نمی شود خود را با امورات دنیوی مشغول کند.

استاد دانشگاه با بیان این که دنیا جایی پست و آخرت سرای جاودان است، ابراز داشت: مشغول بودن به دنیا آدم را پست می کند. انسان باید در زندگی دنیوی، نفس خود را از چیزهایی مثل غیبت، نفاق و دورویی، دروغ و سایر چیزهایی که پستی می آورد حفظ کند تا به منازل بلند آخرت برسد.

وی افزود: انسان وقتی خودش را به دنیا می فروشد متاع قلیلی بدست می آورد در صورتی که هیچ چیزی نمی تواند قیمت جان انسان باشد و هرکس نفس خود را از بدی ها حفظ کند رفعت و منزلت بلند به او می دهد و هر کس آن را به گناه و ابتذال بکشاند نفس، او را ذلیل و نابود می کند.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: شرافت نفس، جوانمردی را به ارمغان می آورد و آدم شریف خود را به هیچ پست و مقامی نفروخته و بی وفایی نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: داعشی هایی که در حال جنایت در سرزمین های اسلامی هستند از شرافت و کرامت نفس بهره ای نبرده و مثل سگ های هاری هستند که رژیم صهیونیستی آنها را به جان مسلمین انداخته اند.

این استاد حوزه اظهار کرد: هرکس جانش را به بهای کمتر از بهشت بفروشد به جان خود ظلم کرده و ظالم هم مکانش در جهنم است و در این راه فرقی بین ظلم به خود و دیگری نیست.

این مفسر قرآن تصریح کرد: بهترین معرفت انسان این است که نفس خود را بشناسد و هرکس خود را بشناسد زلال و صاف زندگی کرده، خوبی را می فهمد و قلبش آینه تمام نمای  معارف دینی می شود.

وی افزود: بدترین جهل و نادانی ها هم نادانی انسان نسبت به نفسش است و جهالت به نفس، بزرگترین جهل است که  مطابق روایت چنین آدمی خود را گم کند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha