شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جواد آذرپیوند - یزد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علميه استان يزد از برگزاری دوره آموزشي تخصصی داستان نویسی طلاب این استان خبر داد.

حجت الاسلام جواد آذرپيوند، معاون پژوهش حوزه علميه استان يزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در يزد با بيان اينکه هنر زماني ارزشمند است که براي اهداف متعالي به کار رود، گفت: طلاب بايد در عرصه تبليغ دين از ابزارهاي نوين هنري در کنار ابزارهاي سنتي هنر استفاده کنند.

وي با بيان اينکه هنر سبب ماندگاري و نفوذ عميق پيام است تصريح کرد: افراد دلسوزي که دغدغه انتقال ارزش‌هاي اسلامي و معنوي را به نسل نوجوان و جوان دارند، با استفاده از ابزارهاي هنري رسالت سنگين خود را براي تبليغ دين ايفا کنند.

حجت الاسلام آذرپيوند عنوان کرد: در همين راستا حوزه علميه استان يزد به همراه واحد آفرينش‌هاي ادبي حوزه‌ هنري انقلاب اسلامي استان يزد، در راستاي اهداف آموزشي خود، در صدد برگزاري دوره‌هاي نويسندگي با محوريت داستان نويسي با اهداف، رويکردها و قالب ويژه و مشخصي براي طلاب حوزه‌ استان يزد است.

معاون پژوهش حوزه علميه استان يزد با بیان اینکه در طرح داستان طلاب به نويسندگي به عنوان يک مهارت و فضيلت و همچنين علومي کاربردي و تبليغي نگاه شده و آن را در راستاي افزايش برد و نفوذ تبليغي  تحصيلي مخاطبان مي‌داند، اضافه کرد: با توجه به اين که ماهيت نويسندگي يک مهارت با تلاش مستمر و بلند مدت است، ديدگاه اجرايي اين طرح بلندمدت در قالب دوره‌هاي مهارت‌افزايي، نويسندگي، داستان نويسي، ابزارشناسي، روايت شناسي، ويراستاري و ... تعريف و ارائه مي‌شود.

معاون پژوهش حوزه علميه استان يزد در توضیح هدف «طرح داستان طلاب» گفت: طرح «داستان طلاب» در برنامه، اجرا و ساز و کار اهداف؛ مجهز شدن طلاب به فضيلت نويسندگي، توليد داستان‌ و داستان نويساني با محوريت ديني و اسلامي، مجهز شدن طلاب به ابزار تبليغي داستان و ادبيات، ثبت و نگارش موضوعات نابي چون سبک زندگي طلبگي، سبک زندگي علما و بزرگان و بازخواني آثار ادبي ايشان، معرفي منابع شايسته‌ و مناسب براي داستان نويسان و تقويت داستان نويسي، آمادگي حضور نيروها در جشنواره‌ي داستان طلاب سراسر کشور، توليد مجموعه داستان‌هايي هدفمند با سوژه‌هاي سبک زندگي طلبگي، ارزش علم و ماجراهاي تبليغ را دنبال می کند.

حجت الاسلام آذرپيوند اساتيد این دوره را حسين فلاح‌زاده، سيد محمد حسيني، استاد مظفر سالاري عنوان کرد و در خصوص عنوان و محتواي دوره‌ها تصریح کرد: در اين بخش چهار دوره طراحي شده است، که با سرفصل‌هايي مشخص و مرتبط و نزديک به هم پيگيري خواهد شد، که اين دوره‌ها عبارتند از: دوره خلاقيت در نويسندگي، دوره‌ي آشتي‌ با قلم و داستان کوتاه، دوره‌ي قلم فرسايي و آشنايي با مکاتب ادبي، کارگاه توليد رمان، روايت‌شناسي و ساختارشناسي.

وی گفت: افراد برای ثبت نام می توانند یا به معاونت پژوهش حوزه علمیه استان یزد واقع در خیابان مسجد جامع یزد مراجعه و یا به حوزه هنري استان يزد واقع در چهارراه فاطميه، ابتداي خيابان آيت الله کاشاني، کوچه آزادي مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36231400 داخلي 25 تماس حاصل نمایند.

معاون پژوهش حوزه علميه استان يزد با بیان اینکه علاقه‌مندان مي‌توانند براي پيش‌ثبت‌نام يک پيامک حاوي «داستان طلاب» به شماره 10003516231400 ارسال کنند افزود: فرصت ثبت‌نام تا دهم بهمن‌ماه 1394 خواهد بود .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha