جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موبایل

عضو هیات علمی حوزه علمیه خواهران آیت‌الله ایروانی قم با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بارها دوره‌های آموزشی در خصوص چگونگی فعالیت در فضای مجازی برای طلاب برگزار کرده است ولی متاسفانه بازدهی چندانی نداشته است گفت: نیاز است که با ارزیابی دوره‌های پیشین اکنون دوره‌هایی قدرتمند با بازدهی مطلوب برای طلاب برگزار شود تا رشد فعالیت‌های تبلیغی حوزه در فضای مجازی که امروزه نقش مهمی در زندگی مردم دارد رقم بخورد.

ناهید موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ضرورت توسعه تألیفات حوزویان عنوان کرد: زنده ماندن ادیان، اسطوره‌ها، مکاتب فکری و ... در پس مکتوب ماندن آنها اتفاق افتاده است و پیامبر اسلام(ص) نیز فرموده‌اند دانش خود را با نوشتن ثبت و حفظ کنید.

وی ادامه داد: گر چه در عرصه نوشتن‌‎ نیز ضعف‌هایی وجود دارد ولی این ضعف‌ها نسبت به ضعف‌های موجود در عرصه شفاهی بسیار کمتر است؛ آنچه به صورت شفاهی به ذهن سپرده می‌شود احتمال بسیاری وجود دارد که محتوای آن کم و زیاد شود و یا به طور کلی به دست فراموشی سپرده شود.

عضو هیأت علمی حوزه علمیه خواهران آیت‌الله ایروانی قم اضافه کرد: قسم‌هایی که توسط خداوند در قرآن مطرح شده است بیانگر اهمیت مسئله است، قسم خوردن به قلم در سوره مبارکه قلم نیز نشان می‌دهد امر کتابت، قلم‌زنی و نگارش از اهمیت بسیار بالایی در جهان هستی و نزد خداوند برخوردار است.

موحدی با اشاره به ضرورت ورود هر چه گسترده‌تر و پررنگ‌تر طلاب به عرصه پژوهش و نویسندگی اذعان کرد: امروزه حوزه‌ها و حوزویان به نسبت گذشته در عرصه پژوهش و نویسندگی فعال‌تر عمل می‌کنند ولی هنوز جای رشد این فعالیت‌ها باقی است.

وی با بیان اینکه طلاب نسبت به انجام پژوهش تا حدی بی‌رغبتی نشان می‌دهند گفت: این بی‌رغبتی ممکن است از ناآشنایی آنان با این عرصه باشد و یا می‌تواند علت‌های دیگری داشته باشد که در هر صورت باید توسط حوزه علت‌یابی شود و برای رفع آن و ارتباط بیشتر طلاب با مسئله مهم پژوهش برنامه‌ریزی شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها قم با اشاره به اهمیت فضای مجازی در زندگی مردم عصر حاضر تصریح کرد: نگارش طلاب در فضای مجازی و تولید محتواهای جذاب و هدایتگر که بتواند بر ذائقه فکری و سبک زندگی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان اثر گذار واقع شود نیز به قدر تألیف کتاب و مقاله اهمیت دارد.

موحدی بیان کرد: برای ورود پررنگ‌تر طلاب در فضای مجازی به منظور توسعه فعالیت‌های تبلیغی نیاز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی از طرف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه وجود دارد.

وی تصریح کرد: مرکز مدیریت بارها دوره‌های آموزشی در خصوص چگونگی فعالیت در فضای مجازی برای طلاب برگزار کرده است ولی متاسفانه بازدهی چندانی نداشته است، نیاز است که با ارزیابی دوره‌های پیشین اکنون دوره‌هایی قدرتمند با بازدهی مطلوب برای طلاب برگزار شود تا رشد فعالیت‌های تبلیغی حوزه در فضای مجازی که امروزه نقش مهمی در زندگی مردم دارد رقم بخورد.

انتهای پیام/۶۳/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha