دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: اعتراض در فضای مسالمت آمیز و از مجرای قانونی حق نامزدهای رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شده است، اما به گونه ای عمل نکنند که گفتار و رفتار آن ها منجر به تخریب و تضعیف نظام شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان، گفت:  همان گونه که آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب تأکید کردند در هیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم گیری راه نمی دهند و حتی در کشوری همچون آمریکا که خود را نماد آزادی معرفی می کند و عده ای ساده لوح هم آن را قبول و ترویج می کنند، در دوران رقابت بلوک شرق و غرب، افراد را با اندک اتهامِ گرایش سوسیالیستی، کنار می گذاشتند.

وی با تاکید بر این که مردم کسانی را انتخاب کنند تا به فکر منافع دینی، دنیوی و اخروی مردم باشند، نه فقط منافع حزبی و شخصی خودشان، ابراز داشت: درست است که شناخت کاملِ یکایک نامزدها، واقعاً دشوار است، اما می توان با دقت در سوابق و مواضعِ کسانی که فهرست ها و لیست های انتخاباتی را ارائه می کنند، درباره لیست ها تصمیم گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند برای انتخاب نامزدها به کسانی و مجموعه هایی اعتماد باید کرد که از سر صفا و صداقت و علاقه مندی به انقلاب لیست داده اند، نه کسانی که دلشان به دنبال حرف های آمریکا و دیگر بیگانگان است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در ادامه به فضاسازی های رسانه‌ای علیه شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: اعتراض در فضای مسالمت آمیز و از مجرای قانونی حق نامزدهای رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شده است، اما به گونه ای عمل نکنند که گفتار و رفتار آن ها منجر به تخریب و تضعیف نظام شود.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به آسیب های بداخلاقی سیاسی، افزود: حمله به نهادهای انقلابی از طریق فشارهای سیاسی و رسانه‌ای و مقصر جلوه دادن دیگران، نه تنها منجر به ایجاد هزینه برای نظام می شود، بلکه این افراد با این کار وجه خود را نیز در بین مردم خراب می کنند.

 وی یادآور شد: کسانی که علیه ارکان نظام جوسازی می کنند، قانون را قبول ندارند و کسی که قانون را قبول ندارد نمی تواند در ارکان تصمیم گیری کشور، مدافع مصالح نظام، کشور و مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس در پایان به اشاره به این سخن امام (ره) که "حفظ نظام از اوجب واجبات است"، گفت: مردم باید با حضور گستره و پرشور در انتخابات، نظام را تقویت کنند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha