پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کاظم طالبی- یزد

حوزه/ استاد حوزه یزد گفت: عذرخواهی آمریکایی ها بعد از دستگیری تفنگدارانشان که مدعی ابرقدرت جهانی هستند، جز تحقیر تاریخی برای آن ها نتیجه ای نداشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام کاظم طالبی امروز در مراسم گرامیداشت «حجت الاسلام محمد تقی صالحی» از علمای یزد که در مسجد ملا اسماعیل یزد با حضور مردم و مسئولین برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام جواد (علیه السّلام) اظهار داشت: بر اساس فرموده امام جواد(ع)، سکوت نور است و با سکوت کردن لحظات و اوقات و ایام ما هم نورانی خواهد شد؛ نکته جالب توجه آن است که حضرت نفرمودند سکوت همچون نور است و این موضوع را از باب تشبیه و تمثیل نفرمودند؛ بلکه خود سکوت را از جنس نور دانسته اند توجه به این نکته ظریف معلوم می کند سکوت کردن نوری الهی است که به واسطه آن انسان نورانی شده و در هاله ای از نور الهی محفوظ می شود.

وی ادامه داد: سکوت انسان را از خطا حفظ می کند، در واقع انسان مومن با سکوت کردن در مواقع غیر ضروری سخن گفتن، خود را در هاله ای از نور الهی قرار می دهد.

حجت الاسلالم طالبی افزود: امام جواد(علیه السّلام) در ادامه حدیث می فرمایند؛ هیچ چیز مانند بدعت دین را نابود نمی کند بنابراین می توان گفت: به دلیل نفوذ انقلاب اسلامی در دیگر کشورهای منطقه، دشمن با ایجاد داعش و دیگر گروه های تروریستی که نام اسلام را تنها یدک می کشند با ایجاد بدعت در اسلام و ایجاد اسلام بدلی در صدد مخدوش کردن چهره اسلام هستند.

وی تصریح کرد: دست و پا زدن داعش و دیگر گروه های به ظاهر اسلامی را در منطقه باعث خوشحالی است؛ زیرا این تحرکات نشان می دهد که دشمن چقدر از گسترش اسلام هراسان است.

حجت الاسلام طالبی در ادامه اقتدار امروز جمهوری اسلامی را در منطقه مثال زدنی توصیف کرد و تصریح کرد: عکس العمل و زهرچشم نشان دادن نیروی دریایی سپاه پاسداران بعد از ورود تفنگداران آمریکایی که یا به اشتباه و یا با هدف امتحان نیروهای ایرانی وارد آب های منطقه ای ایران شدند، قابل تقدیر بود.

وی اضافه کرد: عذرخواهی آمریکایی ها بعد از دستگیری تفنگدارانشان که مدعی ابرقدرت جهانی هستند، جز تحقیر تاریخی برای آن ها نتیجه ای نداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha