چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حسینی راد یزد

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد از آغاز نام نویسی «دوره آموزش‌های مهارتی مدیریتی دانش آموختگان» حوزه علمیه استان یزد خبر داد .

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد در  گفتگو با خبرنگار «حوزه» از یزد با اشاره به انتظارات جامعه  از حوزویان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حاکمیت بخشی به نظام اسلامی، یکی از برکات حوزه های علمیه بود که طبیعتا در این راستا بسیاری از امور در عرصه های اجتماعی و حکومتی به عهده حوزویان قرار می گرفت.

معاون امور طلاب و داشن آموختگان حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه حضور در مدیریت های سیاسی جامعه، قوه های سه گانه، مدیریت های فرهنگی و ... از جمله مناصبی است که از حوزویان مطالبه می شود، افزود: امروز مراکزی که از خدمات و توانمندی حوزویان بهره مند می شوند، گستره وسیعی در داخل و خارج از کشور دارند؛ پس روحانیون باید توانمند شده و با آموزش های خاص در این زمینه ها مشغول باشند..

وی گفت: در همین راستا حوزه علمیه استان یزد در صدد برگزاری «دوره های آموزش های مهارتی مدیریتی دانش آموختگان» با هدف «توانمند سازی مهارتی طلاب برای حضور در صحنه های اجتماعی»، «ارتقاء و به روز رسانی روحانیون شاغل در عرصه های اجتماعی»، «آسیب شناسی و آسیب زدایی فعالیت های دانش آموختگان در عرصه های اجتماعی» و «تعریف آموزش های کاربردی و مهارتی در حوزه و پرداختن به آن به عنوان امری ضروری و لازم» است.

حجت الاسلام حسینی راد عنوان کرد: سرفصل ها و رشته هایی «دوره های آموزش های مهارتی مدیریتی دانش آموختگان» شامل مدیریت مراکز فرهنگی، مهارت های عمومی مدیریت، امنیت اطلاعات، مهارت های عمومی رایانه، مدیریت سایت و تولید محتوا، مدیریت وبلاگ و تولید محتوا، آشنایی با احکام معاملات بانکی، خوشنویسی و خط تحریری می شود.

وی در خصوص اشخاصی که می توانند در دوره های مهارتی این مرکز شرکت کنند، تصریح کرد: کارمندان، کادر اداری واساتید و مدیران مدارس علمیه و همچنین روحانیون شاغل در ادارات و طلابی که سطح 2 خود را به پایان رسانده اند، می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

معاون امور طلاب و داشن آموختگان حوزه علمیه استان یزد با بیان این مطلب که روحانیونی که قصد اشتغال در یکی از سازمان ها را دارند، باید در دوره های آموزشی مهارتی مدیریتی دانش آموختگان شرکت کنند، خاطرنشان کرد: از امتیازات این دوره این است که اولویت در معرفی و به کارگیری درسازمان ها و نهادها توسط دفتر دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد با افرادی است که در این دوره ها شرکت کرده باشند و علاوه بر این برگزاری دوره به صورت کارگاهی و مستمر با بهره گیری از اساتید مجرب از قم خواهد بود و کسانیکه در پایان این دوره ها حدنصاب نمره را کسب کنند گواهینامه پایان دوره نیز به آن ها اعطا خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی راد در پایان یادآور شد: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره آموزشی می توانند به معاونت امور طلاب و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد مراجعه و یا با شماره تلفن03536271850 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha