پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مطهری مدیر امور بین الملل دارالحدیث در مراسم رونمایی از آثار موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث

حوزه/ مدیر امور بین الملل موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث از انتشار ۱۵۲ عنوان کتاب به ۱۸ زبان بین المللی دنیا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مطهری امشب در مراسم رونمایی از آثار ترویجی و بین المللی موسسه دارالحدیث گفت: از سال 93 تا کنون 10 تفاهم نامه خارجی با کشورهای مختلف انجام شده است و دو دوره آموزشی علم حدیث در خارج از کشور برگزار شد.

وی افزود: شرکت در همایش های بین المللی از سوی اساتید موسسه و 5 مورد پذیرش مقالات در همایش های خارجی در کشورهایی چون انگلستان، اسپانیا، نیوزلند و اسلواکی از جمله فعالیت های این بخش بوده است.

مدیر بین الملل موسسه دارالحدیث اظهارکرد: از مهرماه 93 تا کنون 250 میهمان خارجی از موسسه دارالحدیث بازدید کرده اند؛ دارالحدیث امروز در دنیای اسلام شناخته شده است و مشتاقان بسیاری هستند که به دنبال آشنایی با فعالیت های موسسه هستند.

وی گفت: در بخش ترجمه، فعالیت های گسترده ای انجام شده است که در این زمینه می توان به ترجمه 52 عنوان کتاب این موسسه اشاره کرد که در واقع 152 زبان کتاب است، یعنی کتاب میزان الحکمه را به 18 زبان ترجمه کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اظهارکرد: تا کنون آثار به 24 زبان منتشر شده است که ترکی آذری، اردو و انگلیسی و...از جمله این زبان ها است که البته اخیرا تقاضای فراوانی در زمینه انتشار آثار به زبان انگلیسی انجام گرفته است.

وی افزود: ورود به تولیدات در حوزه کتاب کودک از جمله فعالیت های واحد بوده است که مقرر شده است که آثار تولیدی این مرکز متناسب با عرصه بین الملل ترجمه شود که در این زمینه تلاش شد  در عرصه تولید کتاب کودک کتابی با نویسندگان چیره دست ایرانی و غیر ایرانی با موضوع روایت تولید و عرضه شود.

مدیر بین الملل موسسه دارالحدیث اظهارکرد: امروز دو گروه کتاب رونمایی می شود؛ بخشی از این کتب از دیماه 94 تا امروز منتشر شده اند و برخی دیگر کتب آماده به چاپ است که تا دیماه امسال منتشر می شوند.

وی گفت: از دی ماه سال گذشته بازخوانی قراردادهای ترجمه در 15 سال گذشته انجام شد و کتبی که توسط موسسه یا خارج از موسسه منتشر شده بود دسته بندی و جمع آوری شده است که در غالب یک کتابخانه در دارالحدیث ایجاد می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha