شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فضای مجازی

حوزه/ رئیس مرکز حجاب ریحانة النبی(س)گفت: بی شک فضای مجازی که در حال حاضر رها شده و بی حساب و کتاب است، ما را به هدفمان که رشد و تعالی فرهنگی جامعه است ، نمی رساند.

حجت الاسلام  محمد مهدی ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که در حال حاضر فضای مجازی  رها شده و بی حساب و کتاب است اظهار داشت: این که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و در عین حال دردمندی نسبت به خطرات ناشی از فضای مجازی به ویژه ولنگاری فرهنگی جامعه از این طریق هشدار می دهند، باید ما را بیش از پیش نسبت به این مساله هوشیار و حساس کند.

وی افزود: به ویژه در مقطع حساس کنونی، رسالت بسیار مهمی بر دوش مسئولان کشور قرار دارد تا ضمن اصلاح وضع موجود، نظارت دقیقی بر فضای مجازی داشته باشند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که سررشته فضای مجازی کنونی عمدتاً در اختیار ما نیست، چرا که ما به خاطر آن که شبکه ملی اطلاعات نداریم ، با یک فضای رها شده و بی حساب و کتابی مواجه هستیم.

وی گفت: با این حال نباید بی توجه و منفعل باشیم بلکه چاره کار محصور کردن هوشمند و قانون مند کردن حضور در عرصه فضای مجازی است که به ویژه در این رابطه شورای عالی فضای مجازی وظیفه و رسالت خطیری بر عهده دارد.

حجت الاسلام ابراهیم پور خاطرنشان کرد: از سویی بسیار لازم است که چارچوب فضای مجازی مشخص باشد تا فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مشخص و هدفمندی در رابطه با آن انجام شود

وی افزود: توجه به این مساله از آن رو حایز اهمیت است که بدانیم وقتی چارچوب مشخص شد بحث فرهنگ سازی و کارهای رسانه ای نتیجه بخش خواهد شد و گرنه با وجود برنامه خوب هم در چنین شرایطی چندان نمی توان به حصول نتایج مورد انتظار، اُمیدوار بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha