جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران در یادواره شهدای روحانی محمود آباد گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در بدگویی به ایران مسابقه گذاشته اند، ماهیت آمریکا این است و کسی که الفبای مسائل سیاسی را بداند، فریبکاری آنها را می فهمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله سید احمد خاتمی، امروز در یادوراه شهدای طلبه و روحانی شهرستان محمودآباد که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان برگزار شد با بیان این که بر اساس تحلیل قرآن، شهادت یک نوع وفاداری عملی به پیمان خدایی است، گفت: دلیل این ادعا نیز آیه 21 سوره احزاب است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: قرآن کریم می فرماید در قرار بندگی برخی از مؤمنین لبیک گفتند که برخی لبیک عملی و بعضی ها نیز پای این قرار جانشان را گذاشتند که همان شهدا هستند. پیامبر اکرم(ص) فرمودند "شهید سئوال قبر ندارد"؛ چرا که شب عملیات او شب پاسخگویی به این سئوال بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز دنیای بیدار شده، تشنه معارف دین است، ابراز داشت: طلاب و روحانیونی با شهدا عهد کرده اند که شجاعانه علم را از دستشان بگیرند و از دین و حریم الهی شیعه دفاع کنند.

آیت الله خاتمی با بیان این که ما با دو دولت تعامل نداریم که یکی رژیم غاصب صهیونیستی و دیگری آمریکا است، افزود: عده ای می گویند دست از مرگ بر آمریکا و اسرائیل برداریم، یعنی از آرمان های امام(ره) و شهدا دست بکشیم؛ به تعبیر مقام معظم رهبری صهیونیست ها 25 سال آینده را نخواهند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که آمریکا دست از خوی استکباری خود بر نمی دارد، ابراز داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در بدگویی به ایران مسابقه گذاشته اند، ماهیت آمریکا این است و کسی که الفبای مسائل سیاسی را بداند، فریبکاری آنها را می فهمد و این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب در فروردین ماه 1392 در حرم مطهر رضوی گفتند که به مذاکره با اینها خوش بین نیستم.

آیت الله خاتمی با اشاره به این که مقام معظم رهبری امسال در سخنرانی ابتدای سال گفتند، هیچ اثری از مذاکرات دیده نشده است، ادامه داد: معنای بد عهدی دشمن این نیست که به عزیزانی که خدمت کردند، بدبین باشیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر ضرورت بصیرت افزایی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از ابتدای آغاز جریان فتنه صدها مرتبه به مسأله بصیرت و فتنه و ده ها مرتبه نیز به مسئله نفوذ اشاره کرده اند و باید اطعت پذیر خود را از ولایت فقیه نشان دهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مازندران در حوزه علمیه قم بیشترین طلبه در حال تحصیل را دارد، گفت: در حال بیش از 6 هزار طلبه در حوزه مازندران در حال تحصیل هستند و کمتر استانی این تعداد روحانی و طلبه دارد و این به این معنا است که این سرزمین معطر به عطر دین است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha