جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: زنان و دختران جامعه اسلامی بهترین عناصر برای مقابله با برنامه های سوء دشمن می باشند و می توانند با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) و برنامه هدفمند و مناسب، سبک زندگی دینی را نهادینه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید احمد خاتمی صبح امروز، در دومین همایش دانش آموختگان جامعه الزهرا(س) که در سالن اجتماعات این مرکز  در قم برگزار شد، راه مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب را در پیروی از ولایت فقیه دانست و گفت: با موضوع تبعیت از ولایت فقیه نباید شعاری برخورد کرد بلکه باید به صورت جدی و واقعی  اطاعت کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: راه علاج جامعه اسلامی در اطاعت از بیانات رهبر معظم انقلاب است و نقطه مقابل آن آسیب رساندن به ولایت فقیه می باشد.

وی گفت: امروزه در داخل کشور کسی رو نمی شناسیم که علنی بگوید من ضد ولی فقیه هستم، ولی مهم عمل به دستورات ولایت فقیه است، نه صرف شعار دادن.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: رهنمود مهم ولی فقیه در باب شیطان بزرگ این است که  آمریکا برای سلطه مجدد بر این کشور خیز بلندی برداشته است که ما می توانیم با وحدت و همدلی لازم و زیر سایه ولایت فقیه از توطئه های شیطان بزرگ در امان بمانیم.

آیت الله خاتمی افزود: رهبر معظم انقلاب اصرار دارند، نباید با آمریکا ارتباط برقرار کرد و همچنین اصرار بر جلوگیری از نفوذ دارند؛ چرا که دشمن بعد از برجام برای تحقیر ملت و از بین بردن ارزش های اسلامی جامعه  خیز برداشته است.

امام جمعه تهران اظهار داشت: دشمن می خواهد اسلام را از بین ببرد، موشک بالستیک و حقوق بشر در ایران را بهانه کرده است؛ ولی هدف آنها در نهایت از بین بردن انقلاب و اسلام می باشد.

آیت الله خاتمی گفت: مبعث، غدیر، عاشورا و مهدویت حوادث کلیدی در تاریخ اسلام می باشند و مهدویت تکمیل کننده این حوادث و رویدادهای بزرگ می باشد.

وی با بیان اینکه نقشه شوم دشمنان تغییر سبک زندگی اسلامی است و در راه این هدف از همه ابزار های لازم استفاده می کند، گفت: جای شک نیست که از نقشه های دشمن تغییر سبک زندگی است، انسان وقتی به فضای مجازی نگاه می کند متوجه تغییر و هدف دشمن می شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مسئله شکستن حریم ها و از بین بردن ارزش های دینی و جلوه دادن به ضد ارزش ها از دیگر موارد تغییر سبک زندگی است.

وی گفت: دشمنان برای شکستن حریم محرم و نامحرم در فضای مجازی، زمینه سازی های زیادی کرده و پا را از این فراتر گذاشته و رابطه دختر و پسر را مطرح کرده است.

آیت الله خاتمی افزود: زنان و دختران  جامعه اسلام بهترین عناصر برای مقابله با این نوع برنامه های دشمن می باشند و می توانند با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) و برنامه هدفمند و مناسب، سبک زندگی دینی را نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه دو نوع سبک زندگی در قرآن مطرح شده یکی حیات طیبه و دیگری حیوانی، گفت: یادخدا بودن و پایبندی به قوانین الهی در زندگی، اعتقاد واقعی و عملی به اخلاق، تقوا و ارزش های دینی و ولایی بودن از عناصر زندگی حیات طیبه می باشد.

آیت الله خاتمی در پایان گفت: متاسفانه امروزه از یادخدای متعال در بعضی خانواده ها غفلت شده و این غفلت باعث شده طلاق در جامعه اسلامی ما تبدیل به یک فاجعه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha