شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ وقتی ولایت فقیه، شورای نگبان را از نهاد های مورد قبول و تایید شده نظام می دانند، نباید این نهاد تضعیف و تخریب شود و اگر کسی اعتراضی دارد، باید آن را از مسیر قانونی پیگیری نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید احمد خاتمی، شب گذشته در یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان تیران و کرون استان اصفهان، اظهارکرد: شهادت، واژه و فرهنگ کلیدی نظام و انقلاب اسلامی است و روحانیت و شهادت در این  نظام نماد عظمت و رشد دینی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: با وجود فرهنگ شهادت طلبی در کشور، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و اگر اسرائیل بخواهد غلطی نسبت به انقلاب و ایران انجام دهد مرکز حکومتش مورد هدف قرار می گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران به واسطه فرهنگ شهادت است، تصریح کرد: تا زمانی که روحیه شهادت طلبی در ملت انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی زنده باشد، انقلاب همیشه ماندگار و زنده خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که فرهنگ دینی جامعه مدیون تلاش های علمای دینی است، افزود: غرب و شرق با وجود برنامه های امکانات کلان، شکست خورده اند، ولی انقلاب اسلامی ایران به واسطه مردم سالاری دینی همواره پیروز و سربلند است.

آیت الله خاتمی، حضور روحانیون در عرصه سیاسی را مهم خواند و گفت: ورود روحانیون به عرصه و مقابله با نظام های سلطه موجب شکست سلطه گران شده است که سقوط رژیم شاه نمونه بارز آن است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، به فعالیت های اجتماعی روحانیون نیز اشاره کرد و افزود: روحانیون ساده زیست هستند و آبروی و توان خود را برای خدمت به مردم صرف می کنند.

امام جمعه موقت تهران به انتظارات شهدای روحانی از مردم اشاره کرد و گفت: دین داری، بصیرت، ولایت مداری، حضور در عرصه های اجتماعی و سیاسی، همدلی و صمیمت و صیانت از انقلاب از انتظارات شهدای روحانی است.

وی با بیان اینکه برخی در عرصه ولایتمداری، حرف و شعار می زنند، اما بر خلاف مسیر ولایت حرکت می کنند، تصریح کرد: حرکت شعاری برای این افراد و نظام بی فایده است و باید همواره بر مسیر ولایت حرکت کنیم.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به مسئله انتخابات خبرگان رهبری و مجلس و نیز جایگاه شورای نگهبان، گفت: وقتی ولایت فقیه، شورای نگبان را از نهاد های مورد قبول و تایید شده نظام می دانند، نباید این نهاد تضعیف و تخریب شود و اگر کسی اعتراضی دارد، باید مشکل خود را از مسیر قانونی پیگیری نماید.

امام جمعه موقت تهران در پایان تصریح کرد: تخریب شورای نگهبان، تضعیف انقلاب و نظام است و همه باید در چارچوب قانون  مسائل خود را پیگیری کنند. 313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha