سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علاء الدین بروجردی

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: بدون تردید ملت بزرگی که در جنگ تحمیلی هشت ساله موفق شد تمام قدرت های حامی صدام را شکست دهد، توانایی پشت سر گذاشتن جنگ اقتصادی را نیز خواهد داشت و امیدواریم به زودی شاهد آغاز دوران شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علاء الدین بروجردی شامگاه سه شنبه در مراسم جشن انقلاب اسلامی که به همت مجمع پیروان امام و رهبری در مسجد حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد، به موضع مقتدرانه ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای اشاره داشت و تصریح کرد: جمهوری اسلامی برخلاف برخی از تحلیل ها با قدرت در صحنه مذاکرات وارد شد.

وی افزود: این مسئله را همه مردم باید بدانند که تمام مذاکرات ثبت و ضبط شده و بارها وزیر خارجه ایران بر سر وزیر خارجه آمریکا فریاد زده است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جان کری در یکی از جلسات مذاکرات، خودکار خود را با عصبانیت بر روی میز می کوبد که به سمت آقای عراقچی کمانه می کند؛ معاون وزیر خارجه ایران نیز خودکار خود را به سمت وزیرخارجه آمریکا پرتاب می کند که بعد از این مسئله جان کری عذرخواهی کرده و می گوید قصدی نداشته است.

*دشمنان در مسئله هسته ای بازنده شدند  

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در مذاکرات هسته ای به یک قدرت دست یافتیم، ابراز داشت: ده سال قبل در ضعف بودیم؛ جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس در برابر درخواست منطقی جمهوری اسلامی که اجازه دهید بیست دستگاه سانتریفیوژ برای فعالیت علمی دانشمندان داشته باشیم گفته بود «حتی اجازه داشتن دو دستگاه را هم نخواهیم داد» اما امروز هزاران دستگاه سانتریفیوژ در سایت های ما فعال است و دشمنان بازنده شدند.

*در مصاف هسته ای قهرمان شدیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نرمش قهرمانانه، گفت: ما در این مصاف قهرمان شدیم؛ ما امروز بر صفر تا صد دانش هسته ای در ابعاد صلح آمیز هسته ای از استخراج اورانیوم تا غنی سازی مسلط هستیم.

بروجردی با اشاره به جمله تاریخی اوباما مبنی بر اینکه اگر می توانستیم همه پیچ و مهره های صنعت هسته ایران را باز می کردیم، ابراز داشت: یکی از بزرگ ترین آموزه های امام راحل «ما می توانیم» بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برای عبور از این مرحله که ظلم تاریخی برداشته شود، نرمش قهرمانانه نشان دادیم و امروز این دانش در مغز دانشمندان ما قرار دارد و قابل بمباران نیست.

*طرف غربی بازی دربیاورد، ما نیز بازی درمی آوریم

بروجردی با تاکید بر اینکه اگر طرف غربی بازی دربیاورد، ما نیز بازی در می آوریم و نباید نگران نباشیم، گفت: امروز اگر تصمیم بگیریم می توانیم روزی ده ها سانتریفیوژ مدرن و برتر بسازیم.

وی با بیان اینکه اوباما ناگزیز شد تحریم های ایران را لغو کند، ابراز داشت: اگر قرارداد خرید هواپیما منعقد می شود به سود مردم ایران است و در مجموع اقدامات صورت گرفته، برنده بازی بودیم.

*پول های بلوکه شده نباید از بین برود

رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین بر لزوم توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: پول های بلوکه شده را مدیریت کرد تا از بین نرود و چرخ اقتصاد بچرخد و بیکاری جوانان رفع شود.

بروجردی با تاکید بر اینکه امنیت پایدار کشور، نعمت بزرگی است، گفت: این نعمت مرهون امدادهای غیبی و سازوکار دقیق حاکمیت اطلاعاتی کشور است.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای از بین بردن امنیت پایدار کشور، گفت: گروه های تکفیری و تروریستی از سوریه و عراق، افرادی را آماده کرده بودند و با جلیقه انتحاری تا تهران فرستادند اما سربازان گمنام امام زمان تسلط داشتند و آنها را دستگیر کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حفظ آرامش کشور در آستانه انتخابات تاکید کرد و گفت: حیف است با سخنان نادرست خطای اشتباه فتنه 88 صورت گیرد؛ فردی که سال ها نخست وزیر این کشور بود، کفران نعمت کرد.

بروجردی افزود: آن زمان همراه با اعضای کمیسیون امنیت ملی به دیدار وی رفتیم  و صحبت کردیم و گفتیم انتخابات بازنده و برنده دارد و چرا این حرف ها را می زنید و کشور را دچار تنش می کنید.

*انتقاد از تخریب جایگاه شورای نگهبان

وی با انتقاد از اظهاراتی که حرمت و جایگاه شورای نگهبان را زیر سوال می برد، گفت: شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام  و قانون اساسی ماست؛ ملت با خون شهدا، قانون اساسی را نوشتند و رای دادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی کشور  افزود: شورای نگهبان براساس قانون اساسی از انقلاب محافظت می کند و تفسیر و نظارت بر قانون به عهده این نهاد است.

بروجردی با بیان اینکه شورای نگهبان جایگاه رفیعی دارد، گفت: فقهای این نهاد از سوی مقام معظم رهبری و حقوقدانان نیز از سوی نمایندگان ملت انتخاب می شوند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امروز درگیر جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم، گفت: بدون تردید ملت بزرگی که در جنگ تحمیلی هشت ساله موفق شد تمام قدرت های حامی صدام را شکست دهد، توانایی پشت سر گذاشتن جنگ اقتصادی را نیز خواهد داشت و امیدواریم به زودی شاهد آغاز دوران شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم.

*شرایط ذلیلانه ایران در دوره پهلوی  

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی حرکت ماندگار و جاودانه امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: انقلاب نعمت بسیار عظیمی است و براساس دستور الهی باید شکرگزار این نعمت باشیم. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت ذلیلانه ای را در پیش از پیروزی انقلاب داشتیم، تصریح کرد: 60 هزار مستشار آمریکایی بر همه مقدرات ما حاکم بودند و نفت کشور در اختیار اسرائیل قرار می گرفت. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه سفیر آمریکا به شاه ایران دستور می داد، افزود: آمریکایی ها در ارتفاعات شهر بهشهر پایگاه اطلاعاتی برای کنترل جماهیر شوروی راه اندازی کرده بودند؛ یک روز محمدرضاشاه بعد از سفر به شمال کشور تصمیم می گیرد به این پایگاه سرکشی کند که آمریکایی ها گفته بودند حق ورود به این منطقه را ندارید.  

*دستگیری ملوانان آمریکایی تحقق اقتدار کشور بود  

بروجردی با اشاره به تحقق اقتدار و عزت در جمهوری اسلامی، ابراز داشت: هفته گذشته پاسداران انقلاب اسلامی، ملوانان آمریکایی را با تحقیر و ذلت به اسارت گرفتند و با رافت اسلامی نشان دادند جمهوری اسلامی ایران چگونه از تمامیت ارضی خود دفاع می کند.

وی افزود: امروز هیچ کشوری غیر از ایران نمی تواند کار خود را در مقابل آمریکا پیش ببرد و به سیاست های آمریکا نه بگوید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به یک درخت تنومند تبدیل شده است، گفت: امام براساس بینش اسلامی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.    

بروجردی، خداباوری و خدامحوری امام خمینی(ره) را از مهم ترین دلایل اقتدار انقلاب عنوان کرد و گفت: براساس آیات قران کریم، خداوند از یاوران دین خود حمایت می کند.  

وی با بیان اینکه ملت ایران استوارانه در مسیر سنت های الهی حرکت کرده است، گفت: در طول انقلاب اسلامی، هزینه های زیادی پرداخت کرده ایم و همان گونه که فرمود به قول شهید بهشتی «بهشت را به بها می دهند نه به بهانه!»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: برای حفظ تمامیت ارضی در برابر هجوم بیگانگان باید از جان گذشت.

بروجردی در ادامه با اشاره به نقش روشنگرانه روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: روحانیون و مردم شکنجه ها و شهادت ها را تحمل کردند تا به سنت های الهی عمل شود و انقلاب به پیروزی دست یابد. 

وی با اشاره به اینکه حمایت از مجاهدین منطقه از دستورات دین و قانون اساسی کشور است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با همان شجاعت و درایت امام راحل، انقلاب را رهبری و هدایت می کنند.    

*حاج قاسم سلیمانی حرف اول و آخر را می زند

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره هزینه زیاد آمریکایی ها برای استقرار در عراق، گفت: امروز حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره تابناک مکتب انقلاب اسلامی حرف اول و آخر را می زند.

بروجردی همچنین با اشاره به سه دور مذاکره ایران و آمریکا که سال های قبل در خصوص عراق صورت گرفت، تصریح کرد: درخواست مذاکره ایران و آمریکا برای کاهش بحران عراق با نامه رسمی این کشور انجام شد و ایران اسلامی برای حمایت از مردم عراق در مذاکرات حاضر شد.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ دفاع مقدس امکانات نظامی برای جنگ نداشتیم، گفت: رژیم پهلوی به طور همه جانبه به آمریکا وابسته بود؛ همچنین امکانات نظامی نیز وابسته به مستشاران آمریکایی بود اما امروز جزء چند قدرت برتر موشکی جهان هستیم. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حزب الله معاهده قدرت را در منطقه تغییر داد، ابراز داشت: این جنبش از برکات انقلاب است و برای نخستین بار توانست بدون جنگنده و تانک سرزمین های جنوب لبنان را آزاد کند.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha