جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ دبیردوم شورای عالی حوزه با بیان اینکه کاهش قیمت نفت هشدار خوبی برای معطوف کردن نگاه مسئولان به اقتصاد مقاومتی بود، گفت: در صورتی که قیمت نفت به شکل سابق بود و برجام نیز تحقق پیدا می کرد، مجدد به سوی اقتصاد مبتنی بر نفت و وابستگی نفتی حرکت می کردیم.

آیت الله سید محمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اجرایی شدن برجام، اظهار داشت: اقدام استکبار جهانی در تحریم ملت ایران که به بهانه مسئله انرژی هسته ای صورت گرفت، بسیار ظالمانه بود.

وی با بیان اینکه زمینه مذاکرات در راستای مقابله با تحریم ها و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی فراهم شد، تصریح کرد: با تعیین چارچوب خطوط قرمز از سوی مقام معظم رهبری، استقامت ملت ایران و تلاش مذاکره کنندگان شاهد رفع تحریم ها بودیم.

دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه شاید آمریکایی ها فکر نمی کردند مذاکرات به نتیجه فعلی منتهی شود، ابراز داشت: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی با هنرمندی، توانایی و تجارب خود در زمینه های حقوقی، سیاسی و بین المللی به گفت وگو با قدرت های جهانی پرداخت.

*اجرای برجام به مصلحت نظام بود

آیت الله غروی با بیان اینکه میدان مذاکرات محل تقسیم امتیازات است، گفت: همیشه همه مفاد مذاکرات و توافقات به سود یک طرف نیست اما در مجموع، اجرای برجام به نفع و مصلحت نظام بود.

*قدردانی از تیم مذاکره کننده

وی با ابراز قدردانی از تلاش های وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی در مذاکرات هسته ای، ابراز داشت: واقعا باید از اعضای تیم مذاکره کننده تشکر کرد که با تلاش و استقامت، وظایف خود را به خوبی انجام دادند.

*قدرت مانور سیاسی ایران در مذاکرات

این عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه دشمنان قدرت مانور سیاسی و حقوقی جمهوری اسلامی را در مذاکرات متوجه شدند، گفت: مذاکره و تامین مصلحت نظام و مردم در مقابل قدرت هایی که از عقبه فکری و رسانه ای قوی برخوردار بودند، کار خطیر و سنگینی به شمار می آمد.

*خروج پرونده هسته ای ایران از سازمان ملل، هنر بود

آیت الله غروی، بسته شدن پرونده تحریم های هسته ای ایران را در سازمان ملل یک هنر دانست و افزود: رفع تحریم ها و خروج از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد دستآوردهای ارزشمندی بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان با اتخاذ تحریم های ظالمانه خود در تعاملات بین المللی ایران خدشه وارد کرده بودند، تصریح کرد: با اجرای برجام مسیر تعاملات دیپلماتیک و مبادلات تجاری و اقتصادی با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

*دلال ها در سایه تحریم، سرمایه مردم را خوردند

این عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه تحریم ها موجب رشد دلال های داخلی و خارجی شده بود، گفت: متاسفانه این افراد ده ها میلیارد دلار ثروت مردم را در سایه تحریم ها خوردند.

آیت الله غروی با ابراز امیدواری از این که فرجام برجام منتهی به گشایش اقتصادی و کاهش مشکلات معیشتی مردم شود، افزود: البته رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود تاکید کردند مردم نباید این گونه تلقی کنند که با برجام همه مشکلات ما رفع می شود.

*لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی  

وی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت هشدار خوبی برای معطوف کردن نگاه مسئولان به اقتصاد مقاومتی بود، ابراز داشت: در صورتی که قیمت نفت به شکل سابق بود و برجام نیز تحقق پیدا می کرد، مجدد به سوی اقتصاد مبتنی بر نفت و وابستگی نفتی حرکت می کردیم.

*نبض قراردادهای تجاری در دست ایران باشد

دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه بر لزوم توجه به منافع داخلی در انعقاد قراردادهای تجاری و اقتصادی با کشورهای خارجی تاکید کرد و گفت: قراردادهای اقتصادی و تجاری پسابرجام باید با هدف تامین زیرساخت های اساسی کشور منعقد شود و نبض جریان نیز در دست ایران باشد.

آیت الله غروی با تاکید بر اینکه معامله های تجاری پسابرجام نباید زمینه ساز رشد مصرف گرایی و وابستگی به محصولات خارجی شود، گفت: قراردادهای اقتصادی باید در راستای تامین منافع اصلی نظام و تقویت صنایع و تولید داخلی منعقد شود.

وی افزود: مسئولان همچنین باید نسبت به انعقاد قراردادها دقت لازم را داشته باشند تا شرکت های خارجی در آینده به فکر نقض و بهانه جویی نباشند.

*مسئولان مراقب نفوذ دشمن باشند

این عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم مقابله با نفوذ، گفت: مسئولان باید به ویژه در دوران پسابرجام مراقب باشند که دشمن در قالب مراودات سیاسی و تبادلات اقتصادی، نفوذ نکند.

انتهای پیام/313/33

  

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha