سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله غروی

دبیر دوم شورای عالی حوزه با بیان اینکه دست آل سعود آغشته به خون شیعه و سنی است، گفت: آیت الله شیخ النمر جرمی غیر از حق گویی نداشت.

آیت الله سید محمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با ابراز محکومیت شدید جنایت آل سعود در اعدام آیت الله شیخ النمر، اظهار داشت: این روحانی و مجاهد بزرگ در دفاع از مردم شیعه عربستان نقش مهمی داشت.

وی با بیان اینکه آیت الله شیخ النمر جرمی غیر از حق گویی نداشت، تصریح کرد: این مجاهد شیعه همواره همگان را در اعتدال در برخورد سفارش می کرد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه به بخشی از جنایت های خصمانه آل سعود اشاره داشت و گفت: این رژیم در دوران جنگ تحمیلی از صدام حمایت کرد و امروز نیز با پرورش تکفیری ها موجب سلب آرامش از منطقه شده است.

*دست آل سعود به خون شیعه و سنی آغشته است

آیت الله غروی با بیان اینکه دست آل سعود آغشته به خون شیعه و سنی است، گفت: نظام آل سعود بزرگ ترین پشتوانه فکری، مالی و تبلیغاتی تکفیری ها در منطقه می باشد.

وی، به خاک و خون کشیدن هزاران حاجی در فاجعه منا را از دیگر جنایت های آل سعود دانست و ابراز داشت: دست آل سعود در گسترش آتش افروزی و سیاست های جنگ طلبانه منطقه مشهود است.

*سلب آرامش از منطقه

این عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین همچنین یکی دیگر از بزرگ ترین جنایت های آل سعود را حمله به مردم مظلوم یمن عنوان کرد و گفت: آرامش ملت های زیادی در منطقه از جمله بحرین، سوریه، یمن، عراق و پاکستان از دست جنایت های آل سعود سلب شده است.  

*تفکر تکفیر حاصل آموزش مدارس علمیه عربستان است

آیت الله غروی، تفکر تکفیر را حاصل نظام آموزشی وابسته به آل سعود دانست و گفت: آموزه های مدارس علمیه عربستان، افرادی غیر از تفکر طالبانی، القاعده ای و داعشی تربیت نمی کند.

وی تاکید کرد: تکفیری ها و داعشی ها دست پرورده های همین نظام آموزشی هستند که از مدارس علمیه عربستان منشا می گیرد.

*سکوت کشورهای اسلامی تعجب آور است

آیت الله غروی در ادامه با ابراز تعجب جدی از سکوت کشورهای اسلامی نسبت به اقدامات آل سعود، ابراز داشت: تعجب آور است که کشورهای اسلامی چگونه مهر سکوت بر لب زده اند در حالی که بدون تردید آنها نیز گرفتار تکفیری ها خواهند شد.

وی همچنین به انتقاد جدی از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایت های آل سعود پرداخت و گفت: متاسفانه مجامع بین المللی نیز نسبت به این همه جنایات بی تفاوت هستند و فقط تماشاگر آتش افروزی ها می باشند.

این عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه امروز سایه شوم تکفیری های دست پرورده رژیم آل سعود در همه نقاط عالم مشاهده می شود، افزود: تکفیری ها در سالیان اخیر مسلمانان را به جان هم انداخته و به اسم اسلام قتل عام می کنند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه افزود: تکفیری ها بزرگ ترین لطمه را به چهره اسلام ناب به عنوان دین رحمت و محبت وارد کردند.

آیت الله غروی با بیان اینکه تفکر تکفیر به عنوان یک غده سرطانی در بدنه مدعیان به اسلام رشد یافته است، ابراز داشت: پرورش و حمایت از این تفکر حاصل آموزش  آخوندهای درباری آل سعود است.

*لزوم بیداری کشورهای اسلامی

وی بر لزوم بیداری کشورهای اسلامی در هوشیاری نسبت به جنایت های آل سعود تاکید کرد و گفت: کشورهای اسلامی و غربی باید دست از حمایت از رژیم سعودی بردارند چرا که در صورت تداوم وضع موجود، شاهد دگرگونی جهان همراه با آشوب و التهاب بی سابقه ای خواهیم بود.

*آمریکا گرفتار تکفیر خواهد شد

این عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین با اشاره به حمایت های آمریکا از عربستان، ابراز داشت: آمریکا باید بداند خود نیز گرفتار گرداب تکفیر خواهد شد و این گونه نیست که از جنایات دست پرورده های خودش سالم بماند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه در پایان بر لزوم تلاش وزارت خارجه جمهوری اسلامی در روشنگری نسبت به جنایت های آل سعود تاکید کرد و گفت: دستگاه سیاست خارجی با دیپلماسی خود، روشنگری وسیعی را در سطح بین الملل نسبت به جنایات خصمانه آل سعود انجام دهد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha