پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله غروی

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین با اشاره به استقبال گسترده ملت ایران در کنگره عظیم اربعین، گفت: این حضور گسترده، مانور مشترک شیعیان و محبان اهلبیت(ع) در مقابله با گروه های تکفیری و مخالفان است.

آیت الله سید محمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه زیارت اربعین در مکتب اهلبیت(ع) از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: براساس روایات، قرائت زیارتنامه اربعین یکی از نشانه های مومن است.

وی با اشاره به سابقه پیاده روی در اربعین حسینی، ابراز داشت: در گذشته که رسانه های ارتباطی نیز وجود نداشتند، علما و طلاب بسیار مقید بودند که با پای پیاده از نجف به کربلا بروند و امام حسین(ع) را در روز اربعین زیارت کنند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه افزود: البته این رسم در میان مردم عراق متعارف بود اما در سال های اخیر با توجه به تغییر شرایط این کشور و ارتباط گسترده با ایران، شاهد تقویت سنت پیاده روی در ایام اربعین حسینی هستیم.

*کربلا و نجف دو خط قرمز شیعه

آیت الله غروی با اشاره به حضور داعش و تهدیدات گروه های تکفیری علیه مقدسات شیعیان، گفت: عتبات عالیات و نجف اشرف از خطوط قرمز شیعیان و محبان اهلبیت(ع) به شمار می روند و به همین دلیل در سال های اخیر شاهد حرکت عظیم و میلیونی زائران امام حسین(ع) به مناسبت اربعین حسینی در عراق هستیم که از ارزش بسیار زیادی برخوردار است.

*تاثیر مثبت رسانه و ارتباطات در گسترش پیام عاشورا 

وی، حضور میلیونی دلباختگان حسینی در کنگره عظیم اربعین را در راستای تکریم از شعائر دینی دانست و ابراز داشت: همچنین گسترش وسایل ارتباط جمعی و انتقال پیام عاشورا به دنیا در استقبال کم نظیر از اربعین حسینی تاثیرگذار بوده است.

*مانور مشترک شیعیان در کربلا

این عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین با اشاره به استقبال وسیع ملت ایران در کنگره عظیم اربعین، گفت: این حضور گسترده، مانور مشترک شیعیان و محبان اهلبیت(ع) در مقابله با گروه های تکفیری و مخالفان است.

*جلوه قدرت تشیع در اربعین حسینی

آیت الله غروی با تاکید بر اینکه دشمنان باید پیام جمعیت میلیونی زائران اربعین حسینی را درک کنند، ابراز داشت: این حضور میلیونی نشان دهنده قدرت تشیع و ایستادگی شیعیان نسبت به باورهای صحیح خود است.

وی همچنین کنگره عظیم اربعین را حرکت فرهنگی مناسبی در راستای حفظ ارزش ها عنوان کرد و گفت: این حرکت بسیار ارزشمند است و کاش همه می توانستیم به این توفیق دست پیدا کنیم.

*لزوم استفاده از ظرفیت فرهنگی اربعین

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت فرهنگی کنگره عظیم اربعین تاکید کرد و ابراز داشت: برخی آسیب های احتمالی را نیز باید مدیریت و کنترل کرد تا به طور کامل به منافع و مصالح مورد نظر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha