پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار حجت الاسلام قاضی عسکر با آیت الله سید مرتضی قزوینی از علمای عراق

حوزه/ آيت الله سید مرتضی قزويني از علمای کربلا با اشاره به آغاز برنامه اجرايي شدن برجام و پیروزی ارزیابی کردنِ آن برای ایران گفت: اين موفقيت، نشان از تدابير ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامي دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از پایگاه حج، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت، با حضور در بيت آيت الله سيدمرتضي قزويني با اين عالم حوزوي ديدار و گفت وگو كرد.

آيت الله قزويني در اين ديدار ضمن خير مقدم به نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت، خدمات فرهنگي و اجرايي ارائه شده به زايران ايراني را بسيار مطلوب ارزيابي كرد.
وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به آغاز برنامه اجرايي شدن برجام و پیروزی ارزیابی کردنِ آن برای ایران گفت: اين موفقيت، نشان از تدابير ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامي دارد.
آيت الله قزويني در ادامه حضور زايران ايران در عتبات را فرصت بسيار خوبي ارزيابي كرد و اظهار داشت: امروز فرهنگ شيعه در حال گسترش و توسعه است و بهترين فرصت براي ترويج فرهنگ ناب محمدي(ص) مي باشد كه بايد با بهره گيري از شيوه هاي درست مكتب نوراني اهل بيت را به جهانيان معرفي كنيم.
وي اقدامات تروريست هاي داعشي را در عراق، سوريه و ساير كشورهاي اسلامي محكوم كرد و گفت: اين گروه هاي تندرو به نام اسلام فعاليت مي كنند در حالي كه هرگز شيوه آن ها اسلامي نيست و اينها دست پرورده صهيونيست ها مي باشند كه مي خواهند مانع توسعه فرهنگ ناب شيعي شوند.
اين عالم حوزه علميه كربلا تصريح كرد: مكتب نوراني اهل بيت عليهم اسلام بسيار غني است و بايد زيبايي هاي اين مكتب را به جهانيان معرفي كنيم تا تشنگان معارف نوراني ائمه اطهار از آن سيراب شوند.

سرپرست حجاج ايراني هم از خدمات علمي و مذهبي آيت الله قزويني تجليل كرد و گفت: خوشبختانه ايشان هميشه در عرصه هاي علمي و مذهبي فعال بوده و توانسته خدمات خوبي را به عاشقان مكتب اهل بيت عليهم السلام ارائه كنند.
وي در ادامه گزارشي از روند فعاليت هاي فرهنگي و اجرايي زايران ايراني در عراق ارائه كرد و نسبت به حضور آيت الله قزويني در جمع روحانيون كاروان ها و ارائه توصيه هاي اخلاقي به آنان تقدير به عمل آورد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در ادامه گزارشي از مراسم حج تمتع و اربعين حسيني ارائه كرد و خدمات ملت عراق را به زايران اربعين بي نظير توصيف كرد.
وي با اشاره به پيروزي هاي اخير رزمندگان عراقي در مبارزه با تروريست هاي داعشي، گفت: اميدواريم در روزهاي آينده شاهد پيروزهاي بزرگ ملت عراق عليه تروريست ها باشيم و براي هميشه شر اين اجانب برچيده شود.
 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha