جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین نهاوندی

حوزه/ مدیر کل پژوهش های اسلامی صداوسیما از تولید آثار فاخر پژوهشی با رویکرد حج و زیارت در این مرکز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین نهاوندی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی «بازمهندسی حج ورسانه» که در مرکز پژوهشهای اسلامی صداوسیما(رسانه)، در قم برگزار شد، گفت: برگزاری جلسات تخصصی در مرکز پژوهش های صداوسیما با اهداف بسیار مهمی از قبیل آشنا شدن با فضای ذهنی مراکز بسیار مهم نظام و عرصه های مختلف است که مساله حج از مهمترین این امور است.

وی افزود:  مساله حج ریشه ای بسیار مهم و بنیادین در دین مبین اسلام دارد و دستورات متعددی در این خصوص در قرآن بیان شده است؛ دولت عربستان و آل سعود ثابت کرده است که اهل تقوا نیستند و شایستگی مدیریت این مسجد را ندارند و بناید اجازه دارد که این روند ادامه یابد.

مدیرکل مرکز پژوهش های صداوسیما اظهارکرد: مرکز پژوهشهای صداوسیما در زمینه مناسک سازی و موضوعات مرتبط با مناسبتهای مذهبی است؛ با توجه به حادثه دلخراش منا و کارشکنیهای دولت سعودی باعث شد که حج امسال برای زائران ایرانی تعطیل شود.

وی گفت: به همین جهت، حج امسال به یک مساله بسیار مهم اجتماعی مبدل میشود که باید در این زمینه اطلاع رسانی منظم و درستی ارایه شود؛ در همین رسانه پژوهشهایی در این زمینه تولید و عرضه شد.

وی افزود: 45 میلیون نفر هر ساله در کشور ما با مساله زیارت همراه هستند که قطعا تولید آثار فاخر در این زمینه بسیار مهم است و می تواند نقش مهمی در تعمیق فرهنگ حج و زیارت داشته باشد؛ مرکز پژوهش های اسلامی صداوسیما برنامه های مفصلی برای تبیین این آثار مبارک در نظر دارد که در آینده نیز تولیدات بیشتری از پژوهشگران حوزوی و غیرحوزوی در همین زمینه منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha