چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی ، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر اهواز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، گفت: طلبه برای موفقیت در جامعه و پاسخ‌گویی به نیازهای روز، باید خوب درس بخواند، البته پژوهش و تحقیق لازمه خوب درس خواندن است.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اعزام طلاب این مدرسه به دوره علمی مشهد مقدس، اظهار داشت: برای تقویت بنیه‌های علمی طلاب و تربیت استاد در مدرسه، تعدادی از طلاب ممتاز در کارگروه‌های علمی ساماندهی شدند و چندی پیش سه کارگروه «ادبیات عرب»، «منطق» و «فلسفه» به اردوی علمی مشهد مقدس که از سوی معاونت تهذیب حوزه، برگزار شد، اعزام شدند.

وی افزود: طلاب در این کارگروه‌ها برای تعمیق بخشیدن به مباحث علمی‌شان، دوره‌ای ۱۲ روزه در مشهد مقدس، با حضور تعدادی از اساتید مطرح حوزه علمیه قم را گذراندند تا إن شاءالله آمادگی بیشتری برای حرکت در مسیر علمی پیش رو داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، هدف از راه‌اندازی کارگروه‌های علمی را تربیت طلاب متخصص در زمینه‌های دینی عنوان کرد و اظهار داشت: اهداف اصلی این کارگروه‌ها تربیت استاد متخصص در برخی رشته‌های خاص است که در برنامه‌ریزی‌های مدرسه معین کرده‌ایم که إن شاءالله تا دو سه سال آینده، اکثر اساتید این مدرسه نیز از خود طلاب انتخاب شوند.

حجت‌الاسلام موسوی، اجرای نشست‌های علمی را بخشی از فعالیت کارگروه‌های مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج)، دانست و تصریح کرد: اعضای کارگروه‌های موظف هستند، هر چند روز یک بار، نشست‌هایی با یکدیگر داشته باشند تا به صورت کاربردی مباحث خوانده شده را به بحث گذارند.

وی در پایان با بیان اینکه طلاب باید با جدیت در راستای کسب مفاهیم علمی، بکوشند، اذعان داشت: یک طلبه برای موفقیت در جامعه و پاسخ‌گویی به نیازهای روز، باید خوب درس بخواند، البته پژوهش و تحقیق لازمه خوب درس خواندن است، که ما بحمدلله این نکته اساسی را در میان طلاب نهادینه کرده و امروز هیچ طلبه‌ای در مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز وجود ندارد، مگر این که دروس خود را همراه با تحقیق ارائه کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha