جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مصطفی ابراهیمی پژوهش قزوین

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین گفت: ۲۰مردادماه، آخرین فرصت ارسال مقاله به همایش "موسس صالح"، نکوداشت آیت الله محمد صالح برغانی قزوینی می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با فراخوان مقاله همایش موسس صالح، گفت: دبیرخانه این همایش در مدرسه علمیه صالحیه قزوین تشکیل شده و دانشجویان، فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه تا ۲۰ مرداد سال جاری فرصت دارند آثار خود را ارائه کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین به بررسی پیشینه مدرسه صالحیه و ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله محمد صالح برغانی پرداخت و بیان داشت: تاسیس و نحوه معماری ایرانی –اسلامی این مدرسه و همچنین بررسی جایگاه شناسی مدرسه صالحیه را بیشتر باید در این همایش مدنظر قرار دهیم، همچنین بررسی شخصیت این عالم فرهیخته، بررسی تاثیرات اجتماعی، مذهبی و  بررسی عملکرد ملامحمد صالح در گسترش و دفاع از مبانی تشیع  از اولویت های این همایش است.

وی به شهدای این مدرسه اشاره کرد و افزود: از مدرسه صالحیه شهدایی در دوران دفاع مقدس یا در این مدرسه مشغول فراگیری علوم دینی بوده، یا  تدریس داشته اند که به جبهه ها اعزام  و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، براین اساس در این همایش، برنامه تجلیل از خانواده این شهداء نیز در دستور کار می باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قزوین در نظر دارد که دیگر شخصیت های برجسته و فرهیخته حوزه علمیه قزوین را نیز به مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان بیشتر معرفی کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha