شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که حراست از فرهنگ دینی رسالت اصلی حوزه و آموزش وپرورش است، گفت: در عرصه تعامل این دو نهاد، راهبردها و اهداف به خوبی تدوین شده و مسئولین می توانند در این خصوص برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، گفت: تعلیم و تربیت اسلامی اهمیت فوق العاده ای دارد و در این راستا  همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید افزایش یابد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در عرصه تعامل حوزه و آموزش و پرورش، راهبردها و اهداف به خوبی تدوین شده و مسئولین می توانند در این خصوص برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشند.

وی به وظیفه مهم حوزه و آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: وظیفه این دو نهاد عظیم و مقدس در مرحله اول حفظ و صیانت از اسلام و انقلاب و فرهنگی که از آیات قر آن و کلام معصومین(ع) رسیده و درمرحله بعد انتقال این فرهنگ که سند افتخار و فداکاری علما و دانشمندان و  فرهیختگان می باشد، باید مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه نقش رسانه ها در افزایش تعامل حوزه و آموزش و پرورش را تاثیر گذار دانست و عنوان داشت: رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ  تعامل  این دو نهاد نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی همچنین  با تاکید بر احیای امر به معروف، تصریح کرد: امر به معروف ونهی از منکر یک وظیفه همگانی است و همه اقشار جامعه باید نسبت احیا و گسترش این فریضه احساس مسئولیت کنند.

در پایان این جلسه حجت الاسلام  عباس فغانی، از اساتید حوزه استان، گزارشی در خصوص برنامه های مدارس امین و حضور مبلغین و مبلغات در مدارس امین ارائه داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha